سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعیین ضوابط سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در مجلس


مهر/ نماینده مجلس شورای اسلامی ضوابط سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی را تعیین کردند.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلی تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، نمایندگان به موجب ماده یک این طرح مقرر کردند که به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی غیر دولتی دانشگاه اطلاق می شود. همچنین به وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وزارتین اطلاق می شود.

براساس این ماده سنجش دانشجو فرآیندی است که با هدف ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی، ایجاد فضای رقابتی یکسان و برقراری عدالت آموزشی برای کلیه داوطلبان تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون مصاحبه علمی بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری انجام می شود.

همچنین براساس این ماده پذیرش دانشجو نیز فرآیندی است که با شرکت داوطلب در آزمون آغاز و با بررسی سوابق آموزشی پژوهشی فناوری انجام مصاحبه علمی و سنجش عملی تکمیل و با اعلام نتایج قبولی توسط وزراتین از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پایان می یابد. همچنین براساس این ماده تحصیلات تکمیلی شامل مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکترای ناپیوسته و دکترای تخصصی می باشد. این ماده با ۱۰۷ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تحصیلات تکمیلی یا درآمدزایی دانشگاه ها؟!