سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمل بار و مسافرکشی توسط وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع شد


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، جزئیات لایحه بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را مورد بحث و بررسی قرار داده و مواد 44 و 45 این لایحه را به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس در ماده 44، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه موظف شدند ترتیبی اتخاذ کنند که با استفاده از ابزار مناسب، امکان شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه موضوع این قانون برای پلیس راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه فراهم شود.

همچنین مجلسی‌ها در ماده 45 این لایحه مقرر کردند که دادن بار یا مسافر و یا ارائه هر گونه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر، از سوی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری ممنوع است. نظارت بر حسن اجرای این ماده برعهده وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی است تا حسب مورد، شرکت‌ها و مؤسسات متخلف را به مراجع مذکور در تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی معرفی کنند.

به موجب این مصوبه، در صورت احراز تخلف شرکت‌ها و مؤسسات مذکور توسط مراجع یادشده، پروانه فعالیت آنان از یک ماه تا یکسال معلق و در صورت تکرار تخلف یادشده برای بار چهارم به صورت دائم لغو می‌شود.

همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد امکان احراز اصالت بیمه‌نامه از طریق سامانه الکترونیکی را به صورت بر خط (آنلاین) برای وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور فراهم نماید.

طبق تبصره این ماده، اعتراض به هر نوع تصمیمات مراجع دولتی موضوع تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیین نامه جدید بیمه شخص ثالث