سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمادگی مسکو برای تولید سوخو ۱۰۰ در ایران


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون نخست‌وزیر روسیه ضمن اعلام آمادگی مسکو برای بومی‌سازی نسبی تولید «سوپرجت سوخو 100» در ایران گفت که مسکو در صدد است ظرف 5 سال، یکصد فروند از این هواپیمای سوپرجت را برای ایران تأمین کند.

به گزارش فارس، «دیمیتری روگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از تکمیل دیدار دو روزه خود به ایران به شبکه «روسیه 24» اعلام کرد در صورتیکه ایران تصمیم به خرید سوپرجت سوخو داشته باشد، روسیه آمادگی بومی‌سازی نسبی تولید سوخو سوپرجت  100در ایران را دارد.

وی در اینباره گفت: «اگر ایران این تصمیم را درباره سوخو سوپرجت و خرید آتی این هواپیمای آماده ساخت اتخاذ کند، ما بومی‌سازی نسبی تولید آن در قلمرو ایران را بررسی می‌کنیم».

روگوزین تصریح کرد: «من هم‌اکنون کاملاً متقاعد شده‌ام که تمامی منابع لازم به ویژه در بخش هوانوردی وجود دارد و  بسته به تصمیم سیاسی ایران برای ازسرگیری همکاری صنعتی جامع با روسیه، ایران می‌تواند این کار را درون قلمرو خود انجام دهد».

اینترفکس نیز گزارش کرد که روگوزین همچنین اعلام کرده است که مسکو احتمالاً ظرف پنج سال، یکصد سوپرجت سوخو 100 را برای ایران تأمین کند.


ویدیو مرتبط :
هواپیما سوخو سوپرجت ۱۰۰