سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ نحوه انتقال لیست مخاطبان از اندروید به آیفون


آی تی آموزی/ نحوه انتقال لیست مخاطبان از اندروید به آیفون

یکی از موانع موجود بر سر راه کاربران در مهاجرت از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به آیفون تولیدی شرکت اپل، ترس از دست‌دادن اطلاعات شخصی، برنامه‌ها، لیست مخاطبین و مواردی اینچنینی است. با این تفاسیر در صورتی که شما به هر دلیل ممکن (از تنوع گرفته تا علاقمندی به آیفون‌های جدید اپل) قصد بازنشسته‌کردن دستگاه اندرویدی خود و استفاده از یک آیفون تولیدی شرکت اپل را دارید بد نیست در ادامه نگاهی به روش‌های موجود برای اجرایی کردن روند انتقال لیست مخاطبین داشته باشید.

آی تی ایران/ یکی از موانع موجود بر سر راه کاربران در مهاجرت از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به آیفون تولیدی شرکت اپل، ترس از دست‌دادن اطلاعات شخصی، برنامه‌ها، لیست مخاطبین و مواردی اینچنینی است. با این تفاسیر در صورتی که شما به هر دلیل ممکن (از تنوع گرفته تا علاقمندی به آیفون‌های جدید اپل) قصد بازنشسته‌کردن دستگاه اندرویدی خود و استفاده از یک آیفون تولیدی شرکت اپل را دارید بد نیست در ادامه نگاهی به روش‌های موجود برای اجرایی کردن روند انتقال لیست مخاطبین داشته باشید.

جابجایی سیم‌کارت

مطمئنا این راهکار، ساده‌ترین راهکار موجود است اما تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که اندازه سیم‌کارت مورد استفاده در دستگاه اندرویدی شما کاملا مشابه با اندازه سیم‌کارت در آیفون باشد و از سوی دیگر لیست کامل مخاطبین شما در سیم‌کارت جا بگیرد. مدنظر داشته باشید که سیم‌کارت مورد استفاده در آیفون، بسته به مدل آیفون، میکرو یا نانو است.

ابتدا مخاطبین را از طریق منوی برنامه مخاطبینِ دستگاه اندرویدی به سیم‌کارت انتقال دهید. حالا سیم‌کارت را بر روی آیفون گذاشته و با رفتن به قسمت تنظیمات، گزینه Mail, Contacts, Calendars را انتخاب کرده و گزینه Import SIM Contacts را لمس کنید تا فرایند انتقال، انجام شود.

انتقال مخاطبین با استفاده از حساب کاربری گوگل

در صورتی که شما از گوشی یا تبلت‌های اندرویدی استفاده می‌کنید به احتمال زیاد یک حساب کاربری گوگل نیز بر روی دستگاهتان فعال کرده‌اید. خبر خوب اینکه لیست کامل مخاطبین شما در ارتباط کامل با حساب کاربری گوگل قرارگرفته تا در ادامه انتقالی آسان به آیفون میسر شود.

در دستگاه اندرویدی خود با رفتن به قسمت تنظیمات، گزینه Accounts and Sync ( یا گزینه مشابه آن‌را) انتخاب کنید. حالا مشخصات حساب کاربری خود را وارد کرده و گزینه همگام‌سازی را فعال کنید. همان‌طور که مشاهده خواهید کرد فرایند همگام سازی لیست مخاطبین، با مخاطبین موجود بر روی حساب گوگل، آغاز خواهد شد.

حالا بر روی آیفون خود به قسمت تنظیمات رفته، گزینه Mail, Contacts, Calendars را لمس کرده و گزینه Add Account را انتخاب کنید. از این قسمت، گزینه Google را انتخاب کنید. حالا باید وارد حساب کاربری گوگل شده و از فعال‌بودن گزینه Contacts اطمینان حاصل کنید. با گذشت مدت زمانی کوتاه باید تمامی لیست مخاطبین خود را بر روی آیفون مشاهده کنید.

روش جایگزین (برای استفاده از حساب کاربری گوگل)

روش بالا شما را خیلی سریع به هدفتان خواهد رساند با این وجود در صورت بروز مشکل می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی آیفون، گزینه Mail, Contacts, Calendars را انتخاب کرده، حالا گزینه Add Account را لمس کرده و این‌بار به سراغ گزینه Other بروید. حالا گزینه Add CardDAV Account را لمس کرده و با توجه به راهنمای زیر، به تکمیل مشخصات اقدام کنید.

Server: در این قسمت عبارت Google.com را وارد کنید.

User Name: حساب کاربری گوگل یا همان ایمیل آدرس خود را وارد کنید.

Password: گذرواژه مرتبط با حساب کاربری گوگل را وارد کنید.

Description: توضیحی دلخواه (به عنوان مثال، Personal Contacts) را وارد کنید.

اطمینان حاصل کنید که گزینه Contacts در حالت فعال قرار دارد. پس از اتمام مراحل، برنامه Contacts را بر روی گوشی آیفون خود باز کرده تا فرایند همگام‌سازی به‌طور خودکار انجام شود.

استفاده از برنامه رایگان Copy My Data

برنامه رایگان Copy My Data برای اندروید و iOS نیز می‌تواند راهکاری مناسب برای انتقال لیست مخاطبین باشد. در قالب این برنامه، گزینه‌های متفاوتی از استفاده از وای‌فای تا بهره‌گیری از گوگل درایو پیش روی کاربر قرار خواهد گرفت.

انتقال با استفاده از برنامه iSkysoft Phone Transfer

در مرحله اول کافی است با مراجعه به این لینک برنامه iSkysoft Phone Transfer را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید. حالا این برنامه را اجرا کرده و پس از بازشدن منوی برنامه، گزینه "Phone to Phone Transfer" را انتخاب کنید.

حالا دستگاه‌هایی که قصد انتقال فهرست مخاطبین را در میانشان دارید با استفاده از کابل یو‌اس‌بی به رایانه متصل کنید (ممکن است به فعال‌کردن گزینه "USB Debugging بر روی دستگاه اندرویدی خود نیاز داشته باشید اما iSkysoft Phone Transfer به‌طور کامل روند مورد نیاز را به شما گوشزد خواهد کرد).

حالا کافی است تیک تمامی گزینه‌های موجود در مستطیل وسط، به جز گزینه Contacts را بردارید. دقت داشته باشید که دستگاه مبدا شما، دستگاه اندرویدی و دستگاه مقصد، آیفون باشد، در غیر این‌صورت با انتخاب گزینه Flip در قسمت وسط پنجره می‌توانید جای این دو را عوض کنید.

حالا با کلیک کردن بر روی گزینه Start Transfer تمامی مخاطبین شما از دستگاه مبدا به دستگاه مقصد ارسال خواهند شد. با اتمام فرایند، از کامل شدن انتقال، مطلع خواهید شد و لیست کامل مخاطبین شما بر روی آیفون نمایش داده خواهد شد.

چرا از iSkysoft برای انتقال اطلاعات استفاده کنیم؟

iSkysoft Phone Transfer برای رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز و مک عرضه شده و از روشی ساده برای انتقال مخاطبین و حتی دیگر محتوای موجود بر روی دستگاه‌های اندرویدی و آیفون (مانند تصاویر و موسیقی) بهره می‌برد. در قالب استفاده از این برنامه (که البته به‌طور رایگان تنها می‌توانید از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید) امکان انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های هوشمند اندرویدی، آیفون، بلک‌بری و نوکیا(سیمبین) و حتی ایجاد نسخه پشتیبان از اطلاعات نیز وجود دارد.

به‌منظور استفاده از این دستگاه هیچ نیازی به جیلبریک کردن آیفون و یا روت کردن دستگاه اندرویدی نیز وجود ندارد. متاسفانه در قالب نسخه آزمایشی این برنامه (اگرچه تهیه نسخه پشتیبان در نسخه آزمایشی، کاملا رایگان است) در قسمت انتقال مخاطبین تنها قادر به انتقال 5 مخاطب خواهید بود.

مدنظر داشته باشید که در این مطلب تنها به نمونه‌هایی از روش‌های موجود برای انتقال مخاطبین اشاره کردیم. نمونه‌هایی که به‌نظر می‌رسد تا حد امکان ساده باشند و بتوانند نیازهای کاربران را سریعا برطرف کنند. با این اوصاف خوشحال خواهیم شد تا ما را از دیگر روش‌های موجود برای انتقال لیست مخاطبین باخبر سازید.


ویدیو مرتبط :
انتقال لیست مخاطبین از اندروید به آیفون