علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پایان نصب آینه بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان


پایان نصب آینه بزرگترین تلسکوپ فضایی جهانمهر/ کار نصب آینه بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخت دست بشر به پایان رسید تا حالا همه چیز برای پرتاب آن به فضا آماده شده باشد.

از تلسکوپ فضایی جیمز وب به عنوان بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخت دست بشر در تاریخ یاد می شود که حالا با تکمیل شدن فرآیند بسیار حساس نصب آینه آن، یکی از اصلی ترین چالشهای پیش روی مهندسان در ساخت این پروژه تاریخی پایان یافته و همه چیز برای پرتاب این تلسکوپ فضایی آماده شده است.

طی روزهای اخیر دانشمندان و تکنسین های پروژه تلسکوپ فضایی جیمز کار نصب هجدهمین و آخرین بخش از آینه بزرگ این تلسکوپ فضایی را نهایی کردند.

پروژه طراحی و ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب با هزینه چشمگیر ۸.۸ میلیارد دلار از سالها پیش آغاز شده و حالا به نقطه پایانی یعنی پرتاب در سال ۲۰۱۸ نزدیک می شود.

دانشمندان ناسا به دنبال آن هستند که از این چشم فوق تیزبین برای رصد اعماق مرموز عالم و یافتن پاسخی مناسب به یکی از اصلی ترین پرسشهای بشر یعنی اساس و پیدایش گیتی استفاده کنند.

آینه این تلسکوپ فضایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوریکه دانشمندان و تکنیسن های ناسا با بالاترین ضریب دقت نصب بخشهای مختلف آن را انجام داده اند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب به عنوان ادامه دهنده راه تلسکوپ فضایی هابل محسوب می شود. این تلسکوپ به تدریج به روزهای پایانی کار خود نزدیک می شود.



منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تلسکوپ جهان