سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازار/ کامل ترین راهنمای خرید ساعت های هوشمند در سال 2015


بازار/ کامل ترین راهنمای خرید ساعت های هوشمند در سال 2015

مجله سخت افزار/ هر چقدر هم که درباره مشکلات ساعت های هوشمند و نقاط ضعفی مانند باتری های نه چندان قوی آنها صحبت کنیم باز هم نمی توان منکر جذابیت بسیار زیاد آنها شد. به هر حال ساعت وسیله ای است که معمولا هم از آن استفاده می کنیم و ترکیب آن با بعضی از امکانات تلفن های هوشمند باعث می شود بتوان به این گجت های دیجیتال به چشم همراهی دوست داشتنی و همیشه حاضر نگاه کرد. بله؛ کاملا قبول داریم که هر شب شارژ کردن ساعت کمی اذیت کننده است و دوست داشتیم حداقل با یک بار شارژ چند روزی بتوانیم بدون نگرانی این گجت ها را روی دستمان ببندیم، اما به هر حال علم هنوز نتوانسته راه حلی قطعی برای مشکل باتری ها پیدا کند و به همین خاطر باید کمی سطح انتظاراتمان را پایین تر بیاوریم. به هر حال اگر با ما موافقید و دوست دارید در آینده نزدیک یکی از این ساعت های هوشمند را خریداری کنید (و یا شاید همین حالا هم دنبال خرید یکی از آنها باشید) این راهنمای خرید را از دست ندهید.

دستگاه هایی که قصد مقایسه آنها را داریم عبارت اند از Huawei Watch، Apple Watch، Gear S2 از سامسونگ، Moto 360 موتورولا، Watch Urbane ال جی، Smartwatch 3 سونی و Pebble Time Round. البته مدل های دیگری هم از سایر شرکت ها می توانستند در این فهرست قرار بگیرند، اما این مدل ها در واقع جدیدترین ساعت های عرضه شده از کمپانی های مختلف هستند و سخت افزار آنها نسبت به سایرین بروزتر است و البته راحت تر می توان آنها را خرید. اما بپردازیم به مقایسه. اولین مورد، اندازه آنهاست.

اپل

همان طور که مشاهده می کنید در این بخش اعداد و ارقام بسیار نزدیک به هم هستند، اما Pebble کمترین و Watch Urbane ال جی بیشترین فضا را روی مچ شما اشغال خواهند کرد که البته هیچ کدام نمی توانند در نوع خود نکات منفی یا مثبت به حساب بیایند و بیشتر به سیلقه شما بر می گردد. اما اجازه بدهید به بخشی که شاید کمی مهم تر باشد یعنی اندازه نمایشگر و وزن دستگاه بپردازیم.

سامسونگ

در این قسمت هم اندازه ها بسیار به هم نزدیک هستند اما Pebble کوچکترین نمایشگر را دارد و در طرف مقابل سونی هم دارای بزرگترین نمایشگر است. نکته مهم دیگر هم اینکه موتو 360 تقریبا 100 درصد صفحه را نمایشگر پوشانده و کمترین نسبت نمایشگر به بدنه هم متعلق به Pebble با 37 درصد است. از طرفی وزن ساعت سونی بیشتر از همه است و ساعت های اپل و سامسونگ تقریبا وزن یکسانی دارند. اما در بخش بعدی باید وضوح نمایشگر و کیفیت آن را در نظر بگیریم.

موتورولا

در اینجا از نظر وضوح صفحه و چگالی پیکسلی ساعت اپل بیشترین امتیاز را به خود اختصاص می دهد و Gear S2 و بعد از آن هم Huawei Watch قرار می گیرند. البته در این ابعاد کوچک زیاد نباید نگران چند پیکسل بر اینچ بالاتر یا پایین تر باشید اما اگر دوست دارید همه شرایط را در نظر بگیرید آن وقت این جدول به دردتان خواهد خورد.

درباره محافظ صفحه نمایشگر باید دقت داشته باشید چون ساعت ها به دلیل موقعیت قرارگیری در دست مستعد آسیب دیدن و شکسته شدن نمایشگر هستند. ساعت هواوی دارای پوشش یاقوت است و اپل هم از یاقوت و شیشه ion-x استفاده می کند. سایر مدل ها دارای محافظ گوریلا گلس هستند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که نمایشگر Pebble لمسی نیست و باید به کمک کلیدهای فیزیکی در آن گشت و گذار کنید پس اگر تاچ بودن صفحه برایتان مهم است همین حالا دور Pebble را خط بکشید.

نکته کلیدی دیگر آن است که ساعت هواوی و Pebble هم با سیستم عامل اندروید و هم با iOS هماهنگ می شوند، اما به جز اپل که مخصوص iOS است سایرین هم تنها با اندروید هماهنگ هستند و در نتیحع باید حواستان به گوشی که از آن استفاده می کنید هم باشد. از بین همه این مدل ها هم فقط Gear S2 است که می تواند به صورت مستقل از ارتباط Cellular استفاده کند و سایرین چنین قابلیتی ندارند. اگر بخواهید با ساعتتان جواب تماس های تلفنی را هم بدهید یا باید ساعت اپل را بخرید یا مدل 3G ساعت هوشمند سامسونگ را انتخاب کنید چون سایرین چنین امکانی ندارند. اما هر یک از این دستگاه ها از چه سیستم عاملی استفاده می کنند؟

پبل

البته برنامه های اختصاصی برای ساعت ها آنقدرها زیاد نیستند و شرایط تلفن های هوشمند درباره آنها صدق نمی کند، اما به هر حال باید بدانید ساعتی که می خواهید بخرید با چه سیستم عاملی کار می کند. حالا به بخش نهایی و جزئیات سخت افزاری بپردازیم.

برسیم به آخرین بخش یعنی قیمت که در بخش تصاویر جدول آن آمده است.

به جز ساعت اپل که گران قیمت ترین مدل در بین این دستگاه ها به حساب می آید، سایر ساعت های هوشمند در بازه قیمتی مشابهی قرار دارند و از طرفی Pebble هم ارزان ترین آنهاست که البته با توجه به امکانات محدود تر می بایست چنین انتظاری هم داشت.

نظر شما درباره این ساعت های هوشمند چیست؟ شما کدام یک را پیشنهاد می دهید؟

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
راهنمای خرید SSD در سال 2015