سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توسعه انرژی های تجدید پذیر /اخذ عوارض 30 ریالی به ازای هرکیلو وات ساعت مصرف


هوشنگ فلاحتیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : امروز تامین انرژی های تجدیدپذیر گام جدی دولت در این بخش است که نیازمند تامین منابع است و باید در چارچوب بودجه های سالیانه پیش بینی های لازم به عمل آید .
به گفته وی، عوارض قانونی که از مشترکان برق از سال 1393 اخذ می شود ، برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و بهبود و توسعه بهره برداری از شبکه های برق روستایی به مصرف می رسد.
این مقام مسئول تصریح کرد: مبادله قراردادهایی با بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی، حمایت از پرداخت 50 درصد هزینه های سلول های خورشیدی (که مقرر است بر بام خانه ها نصب شود) به صورت بلاعوض و خرید برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر از دیگر اقدامهای پیش بینی شده ، است.
فلاحتیان افزود: افزایش عوارض 30 ریالی یاد شده ، در سال های آینده می تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر انرژی های تجدیدپذیر را فراهم سازد .
پیشتر حمید چیت چیان وزیر نیرو به ایرنا گفته بود : تبصره خاصی در این زمینه در بودجه سال آینده درباره حمایت از استفاده از انرژی های تجدیدپذیر پیش بینی شده که مطابق این تبصره حداقل هفت هزار میلیارد ریال منابع و اعتبارات از محل عوارض متداول کشور برای انرژی های نو اختصاص خواهد یافت.
آرش کردی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر نیز ،ظرفیت کنونی نصب شده کشور در حوزه انرژی های تجدیدپذیر را فقط یک درصد سبد انرژی برشمرد و پیش بینی کرد در افق سال 1400 ظرفیت تولید انرژی نیروگاه های تجدیدپذیر به پنج هزار مگاوات برسد.
وی خواستار آن شد که وزارت نیرو با تصویب قواعد و قوانین جهانی در این زمینه، انرژی های تجدیدپذیر را جزء لاینفک انرژی های کشور قرار دهد.
اقتصام (4) 3065 ** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
باتری که انرژی تجدید پذیر را در خود ذخیره کند