سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارائه تمام خدمات مورد نیاز ورزشکاران در حوزه پزشکی- ورزشی/ نورافشار یکی از بهترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات به ورزشکاران


علی صمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به این‌که بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در 2 حوزه بازتوانی و پزشکی-ورزشی بهترین امکانات و تجهیزات  را  در اختیار دارد، گفت: حوزه بازتوانی حلقه مفقوده خدمات پزشکی در کشور است، درحالی‌که بسیاری از بیماران پس از بهبود بیماری خود، نیازمند بازتوانی هستند.

وی افزود: همانطور که به دنبال آسیب دیدگی یک ورزشکار، تیم بازتوانی برای  بازگشت او به مسابقات اقدامات لازم را انجام می دهد‏، افرادی که به علل مختلف گرفتار بروز ناتوانی های حرکتی شده اند نیز نیاز به دریافت خدمات بازتوانی دارند.

به گفته این متخصص پزشکی- ورزشی اعمال جراحی ارتوپدی، مغز و اعصاب و ستون فقرات، سکته‌های مغزی و قلبی، جراحی های سنگین شکمی، بیماری‌های سیستم مغز و اعصاب مانند ام اس یا بیماری‌های ژنتیکی درگیر کننده سیستم عضلانی - اسکلتی از جمله مواردی هستند که بیماران مبتلا به آن، نیاز به بازتوانی دارند.

وی با تاکید بر این‌که زمانبندی درست، کیفیت و چند جانبه بودن از مولفه های مهم بازتوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در بیمارستان نورافشار در حوزه تخصص پزشکی- ورزشی تمام خدمات مربوط به یک ورزشکار حرفه ای، نیمه حرفه ای و حتی غیر حرفه ای تعریف شده است که شامل تشخیص، درمان و بازتوانی آسیب های ورزشی، تشخیص و درمان علل کاهش عملکرد ورزشکار، تغذیه تخصصی ورزشی، مصرف صحیح مکمل ها و علم تمرین  می‌شود.

صمدپور با اشاره به این‌که تخصص پزشکی - ورزشی در حوزه جمعیت عمومی نیز بسیار توانا است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود فردی که قصد شروع ورزش برای درمان و حفظ سلامتی را دارد ابتدا به متخصص پزشکی ورزشی مراجعه کند تا برای شروع بی خطر در مورد نوع ورزش، شدت، زمان و... با پزشک مشورت کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WRBTO0


ویدیو مرتبط :
دعوت به همکاری با کافی نت ها و مراکز ارائه خدمات دانشجو