فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ثبت بیش از ۲ هزار و ۶۰ شهید در بانک اطلاعاتی/برگزاری هفت کنگره تخصصی در استان‌ها


به گزارش خبرگزاری فارس،محمد خزاعی، دبیر کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند  با اعلام این خبر افزود: کنگره های تخصصی استانی با موضوعاتی چون: کنگره عکس در استان یزد، کنگره تئاتر در استان اردبیل، کنگره فیلم در استان تهران، کنگره موسیقی در استان بوشهر، کنگره خوشنویسی در استان البرز، کنگره شعر و ادب در استان خراسان رضوی و کنگره تجسمی در استان کرمان برگزار شده و اجلاسیه پایانی کنگره اواخر دی ماه سالجاری در تهران برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا، بهانه‌ای است برای معرفی آرمان‌های شهدا و بیان دغدغه‌هایشان به مردم و به ویژه نسل جوان؛ است افزود:  به نوعی با برگزاری این کنگره‌ها می‌توان شهدا را بیشتر شناخت و نیز این گونه حرکت­ها در گستره فرهنگی و اجتماعی جامعه، اهمیت و نقش تاثیرگذاری دارد.

دبیر کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند ادامه داد: رسالت امروز هنرمندان جوان و متعهد انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده این نظام است و این روحیه و فرهنگ پایداری باید با ابزار هنر به نسل جدید منتقل شود.

خزاعی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای هنرمند به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی هنرمندان الگو به جامعه طراحی شده است، خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره‌های تخصصی، با معرفی هنرمندان الگو و متخصص به نسل­های جوان و نوجوان هنری و فرهنگی کشور کمک می­کند تا با تاسی از این الگوها در مسیر ولایت و صیانت از ارزش­های دینی و اعتقادی و تاریخ و ملیت­شان قدم بردارند.

وی یادآور شد: کنگره شهدای هنرمند از سال ۸۷ فعالیتش را در قالب سازمان بسیج هنرمندان آغاز کرد و در استان‌های مختلف شاهد شناسایی شهدای هنرمند به صورت گسترده و میدانی بودیم و در این مدت آثار این شهدا جمع‌آوری و به ثبت رسید و تولیدات متنوعی از جمله کتاب و ویژه‌نامه‌ها در سطح استان‌ها منتشر شد.

دبیرکنگره سراسری شهدای هنرمند گفت:‌ علاوه بر این یادواره‌هایی تحت عنوان یادواره شهدای هنرمند در همه استان‌ها برگزار شد، به طوری که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰ شهید در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این شهدا در ۸ رشته مختلف هنری اعم از فیلم، تئاتر، موسیقی، عکس، تجسمی، خوشنویسی، شعر و ادبیات داستانی دسته‌بندی شده و در این هشت رشته کنگره‌های تخصصی طراحی شده است.

خزاعی با بیان اینکه شهدای هنرمند نقش به‌سزایی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی به جوانان داشتند؛ رسالت امروز هنرمندان جوان و متعهد را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده دانسته و تصریح کرد: این روحیه و فرهنگ پایداری باید با ابزار هنر به نسل جدید منتقل شود.

به گفته وی وجود بیش از 2 هزار شهید هنرمند در رشته­های مختلف هنری در سطح کشور فرصتی است تا از طریق برگزاری آیین­های مختلف بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین و ترویج داده و آنان را به عنوان الگو به جامعه امروزی معرفی کرد.

دبیر کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از با فضیلت­ترین کارها است که در حوزه فرهنگ و هنر می­بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ برگزاری یادواره شهدا یکی از مهمترین ابزارها و راه­های شناسایی و معرفی نقش و جایگاه شهیدان والامقام در حفظ استقلال و پیشرفت نظام اسلامی می­باشد.

وی افزود: در این یادواره­ها می­بایست تلاش شود با معرفی این شهدای والامقام، افکار، اخلاق و معنویت والای آنان به نسل امروز بیشتر معرفی شود.

به باور این مدیر فرهنگی بی­شک پیروزی و حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی، مرهون فداکاری و ایثار کسانی است که همواره در مسیر تحقق آرمان­های گرانسنگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جانفشانی کرده و با تأسی از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب، درخت تنومند انقلاب اسلامی را بارور ساخته اند.

خزاعی با بیان اینکه نقش سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی دفاع مقدس بر همگان روشن است و امروز وظیفه هنر تبیین ارزش­های دفاع مقدس است، به وضعیت فعلی جهان که به جای جنگ­ها و چالش­های نظامی جنگ­های فرهنگی شکل گرفته اشاره کرد و گفت: هنر باید بتواند فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ساری و جاری کند.

دبیرکنگره سراسری 2000 شهید هنرمند تاکید دارد که هنرمندان باید بتوانند در قالب این کنگره­ها در تبیین نقش دفاع مقدس و ارزش­های آن مقطع اقدام کنند.

خزاعی با اشاره به برکت خون شهدا اظهار امیدواری کرد که این کنگره بتواند گوشه­هایی از ظرفیت و معنویت شهدا را در فضای فرهنگی جامعه اشاعه دهد و گام موثری برای جدی­تر شدن گفتمان هنر انقلاب اسلامی در فضای امروز جامعه و جهان بردارد و نیاز است نهاد‌های مربوطه حمایت‌های لازم را در جهت نشر آثار باقی مانده از شهدا و خانواده شهدا داشته باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MUPR85


ویدیو مرتبط :
کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان