سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



حضرت فاطمه (س) تفسیر‌جلال خدا و همتای‌علی (ع) است


حضرت فاطمه (س) تفسیر‌جلال خدا و همتای‌علی (ع) است آرمان/ حضرت فاطمه (س) معرف نهایت کمال زن و اوج عروج یک انسان است. چشمه غدیر در باغ دستان پرتوان او به بلوغ رسید و غدیریان از دامان عصمت او به رویشی رسیدند. او تنها بانویی است که پدرش معصوم‏، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده است. محیط پرورش و زندگی حضرت زهرا (س) محیط عصمت و طهارت بوده است. ایشان کودکی خویش را در خانه شخص اول اسلام یعنی پیغمبر (ص) برگزیده‌ای که تحت تربیت مستقیم پروردگار جهان قرار داشت طی کرد. دوران خانه‌داری و بچه‌داری را در خانه دومین شخصیت ممتاز اسلام یعنی علی بن ابیطالب(ع) گذراند. در این دوران کوتاه دو پسر معصوم یعنی حسن(ع) و حسین(ع) را تربیت کرد و دو دختر شجاع و فداکار مانند زینب و ام‌کلثوم به جامعه تحویل داد. به گزارش ایسنا، سیزدهم جمادی‌الاول به قول‌های مختلفی مصادف است با شهادت حضرت فاطمه (س)؛ البته قول‌های دیگری نیز وجود دارد و وجود این اقوال، سرّی از اسرار الهی است. در ارتباط با روز شهادت یا فاصله شهادت حضرت زهرا (س) با ارتحال پیغمبر (ص) میان شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. منابع اهل تسنن عموما این مدت را ۶ ماه پس از ارتحال پیغمبر (ص) نقل می‌کنند و معتقدند که آن حضرت (س) پس از پیامبر (ص) ۶ ماه در قید حیات بودند، در حالی که در منابع شیعه، مشهور دو قول است که یک ۷۵ روز و دیگری ۹۵ روز بعد از ارتحال حضرت خاتم (ص) که بر این مبنا در حقیقت ۱۳جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی را ذکر می‌کنند. به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به روایت 75 روز بعد از ارتحال پیامبر (ص)، به مختصری از زندگینامه این حضرت می‌پردازیم: نام مبارک آن حضرت، فاطمه (علیها السلام) است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه، نیز ذکر شده است. فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده است و علت این نامگذاری طبق احادیث نبوی، آن است که پیروان فاطمه (علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
تربیت و رفتار با فرزندان
زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یافته و سعادت واقعی را درک کنند. این مساله آنقدر پراهمیت است که در احادیث و روایات به پیروی و التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی ایشان تاکید بسیار شده است. نیکو آنکه سرای آدمی بدین صراط آراسته شود. در زیارت مقدسه جامعه کبیره که از امام هادی(ع) نقل شده است می‌خوانیم:اَلسَّلامُ عَلى مَحاَّلِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ (سلام بر جایگاه‌هاى شناسایى خدا)؛ آنچه از این فراز برمی‌آید این است که بهترین راه و جایگاه برای شناخت خدا و راه رسیدن به خدا بررسی زندگی ائمه و معصومین (ع) است.سیره رفتار فاطمه (س) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است. ایشان به فرزندان خود احترام می‌گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می‌کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند. در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه (س) در پاسخ سلام فرزند خود امام حسن (ع) می‌فرماید: سلام برتو اى نور دیده‌ام و میوه دلم. ایشان در پاسخ سلام امام حسین (ع) می‌فرماید: سلام بر تو اى فرزند من و اى نور دیده‌ام و میوه دلم. حضرت زهرا (س) فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می‌کرد؛ برای مثال به فرزندش حسن (ع) می‌فرمود: «به مسجد برو، آنچه را از پیامبر شنیدی فراگیر و نزد من بیا و برای من بازگو کن». ایشان همیشه رسیدگی به فرزندان را در اولویت قرار می‌داد. همچنین از نکات بارز حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان سبک عملی تشویق به عبادت برای آنها بود. مسلما وقتی والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، در آینده و بزرگسالی آنها نیز به تعصی از والدین این راه را پیش خواهند برد.
دعا در حق دیگران
امام حسن مجتبی (ع) نقل فرموده‏اند که: «مادرم فاطمه (س) را دیدم شب جمعه در محراب خود به عبادت برخاسته است و تا سپیده صبح در عبادت و رکوع و سجود ‏بود و می‏شنیدم که برای مومنین و مومنات دعا می‏فرمود و آنان را نام می‏برد و برایشان دعا می‏کرد و برای خود هیچ دعا نمی‏کرد، به ایشان گفتم: مادر! چرا همان‌طوری که برای دیگران دعا می‏فرمایی برای خودت دعا نمی‏کنی؟» فرمود: «پسرم، ابتدا همسایه سپس خانه خود.»


منبع: آرمان


ویدیو مرتبط :
داده خدا به فاطمه یه فاطمه//کریمی//ولادت حضرت زینب(س)