فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حدادیان: سوختگان وصل دست از سلوک عاشقانه برنمی دارد/ شهرت دزفول در رادیو عراق به «الف دزفول»


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» عصر امروز با حضور چهره‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه تهران برگزار شد.

سعید حدادیان دبیر این دوره از همایش ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و آنهایی که این برنامه را همراهی کرده‌اند، گفت: کاروان ادبی سوختگان وصل بر آن است تا دست از سیر و سلوک عاشقانه بر ندارد و در سیزدهمین دوره آن به شهری پرداخته که مرکز عشق و مقاومت است.

وی افزود: خیمه‌ای که در آن شهر برقرار مانده مدیون ستونی است که در دوران جنگ سر پا ایستاده بود، مردی از خاندان پیامبر که مردم را دور خود جمع کرده و عالمی را حیران خود کرد، مردی که خمینی را تنها نگذاشت.

حدادیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به علت نامگذاری این دوره از همایش به «الف دزفول» گفت: رژیم بعث عراق کینه خاصی نسبت به دزفول داشت و در عبارات رادیو عراق نیز این شهر به «الف دزفول»‌ معروف شده بود همچنین حرف الف بر حروف الفبا نماد ایستادگی و در دانشگاه‌ها نمره برتر است و دزفول به یُمن ایستادگی خود در سالهای پایانی جنگ به نمره الف دست یافت و به عنوان پایتخت مقاومت معرفی شد.

*مقاومت امروزه تبدیل به یک گفتمان در ادبیات سیاسی جهان شده است

حجت‌الاسلام کلانتری مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه تهران در بخش دیگری از این مراسم گفت: امروز ایران اسلامی به مقاومت دزفول افتخار می‌کند و می‌بالد و آن هم به خاطر انسان‌های مظلومی که در برابر رژیم بعث ایستادند و مردم ما به خاطر این سر بلند می‌کنند.

وی افزود: مردم دزفول در عین حال که شهرشان کوچک بود ولی یک لشکر رزمنده در خط داشتند همچنین در زیر آتشباران موشک‌ها پشتیبانی چهره‌های دفاع مقدس را نیز انجام می‌دادند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: مقاومت امروزه تبدیل به یک گفتمان در ادبیات سیاسی جهان شده است و جبهه‌های مختلف مقاومتی در برابر استکبار ایستاده‌اند و هدف این همایش این است که ایثارها و رشادت‌ها را زنده نگه دارد.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
نماهنگ بسیار زیبای الف دزفول