فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کمبود آب مانند موجی تمام دنیا را فراگرفته است/ مسئولان امر در موضوع آب،مانع افراد سودجو شوند


به گزارش خبرگزاری فارس،عبدالحسن برزیده نویسنده و کارگردان سینما در خصوص برگزاری دومین جشنواره فیلم و عکس«گزارش یک نگرانی» با موضوع بحران آب گفت:کمبود و بحران آب مسأله ای است که مانند موجی در تمام دنیا فراگیر شده و در مورد آن صحبت می شود، حتی به نظر میرسد در آینده ای نزدیک با این تفاسیر و روندی که پیش رو داریم اتفاقات ناگواری بیافتد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جشنواره هایی مانند جشنواره «گزارش یک نگرانی»تصریح کرد: بحران آب،آن قدر موضوع پراهمیتی است که باید در مورد آن بحث ها و جلسات متعددی برگزار شود ودر زمینه های مختلف به آن بپردازیم؛فیلمسازی به خصوص با رویکرد مستند سازی،یکی از راههایی است که میتوان از طریق آن اقدامات خوبی را انجام داد و مردم ایران و دنیا را با این مشکل بزرگ آشنا و راهکارهای مناسبی ارائه کرد.

کارگردان «دکل» افزود:همه ما دغدغه کمبود آب داریم، اما سازمان ها و متولیان امر که قدرت در اختیار دارند و سیاست گذار هستند، باید به نوعی با ایجاد منابع مالی مناسب،دادن ایده،نگارش فیلمنامه توسط افراد متبحر و کارآمد، سفارش دهنده اصلی باشند تا به این اصل عام و ملی توجه بیشتری شود؛هرکدام از ما در خصوص جلوگیری از بحران آب سهیم هستیم و اگر اتفاق بدی رخ دهد دامن گیر همه ما می شود،توصیه من این است که مشکل بوجود آمده در بحث آب مهم است وباید تک تک ما مردم به آن بپردازیم و درک کنیم که هدر دادن آن یعنی از بین بردن حیات؛چون معروف است که می گویند آب مایع حیات است.

«برزیده» عنوان کرد:کار مهم دیگری که مسئولان امر باید به آن آگاه باشند و تا جایی که در توان دارند رسیدگی کنند،جلوگیری از انجام کارهای غیرقانونی است که در بحث آب به وجود می آید و هر از گاهی در اخبار و رسانه ها به آن می پردازند؛به عنوان نمونه، جلوگیری از حفر غیر قانونی چاههای عمیق و حفره های زیر زمینی و جلوگیری از فعالیت افرادی که به نوعی، قدرتِ گرفتن مجوزهای مختلف این نمونه کارها را دارند.

کارگردان «مزارشریف» ضمن انتقاد از کسانی که در مناطق کم آب،اقدام به حفرچاه می کنند،افزود :برخی افراد ،تحت هر شرایطی و با قدرتی که دارند در مناطق کم آب،اقدام به حفر چاه و استفاده بی رویه از آن می کنند، فقط به این نیت که مثلا با کاشت و برداشت هندوانه و صدور آن به خارج از کشور منفعتی برده باشند و رفاه را برای خود بخرند،که باید به این افراد گفت،چرا باید آب کشور را به خارج از مرزها بفرستیم در صورتی که خودمان نیاز مبرم داریم و روی آن هیچ قیمتی نمی توان گذاشت و از طرفی حیات ما به آن بستگی دارد؟

«برزیده» در بخش پایانی صحبتهای خود خاطرنشان کرد:اگر فیلمسازی بتواند در زمینه کمبود و بحران آب فیلمهایی با محتوای مناسب و در خور این مقوله مهم بسازد بازتاب خوبی در پی دارد و اتفاقات مهمی رقم زده می شود.


انتهای پیام/

http://fna.ir/B6NKKT


ویدیو مرتبط :
گلایه شالیکاران از کمبود آب و رهاکردن آب بندان های نیمه کاره