سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشجویان "عراقی" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل می‌کنند


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، ‌دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دو دانشگاه فنی "وسطی" و "فرات الاوسط" کشور عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضای "سیداحمد معتمدی" رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و  "عبدالکاظم الیاسری" رئیس دانشگاه فرات الاوسط به مرکزیت نجف و نماینده دانشگاه وسطی به مرکزیت بغداد رسید.

موسوی شوشتری از مسئولان پردیس بین‌الملل در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه به نقل از دکتر الیاسری اظهار داشت: تا قبل از 2011 حدود 47 واحد دانشگاهی فنی در قالب دانشکده و دپارتمان در استان‌های مختلف عراق به صورت مستقل فعالیت داشتند که با پیشنهاد دکتر "عبدالکاظم الیاسری" این واحدها به صورت4 دانشگاه فنی تجمیع شدند.

وی افزود: از سال 2011 به بعد، چهار دانشگاه فنی عراق به مرکزیت شهرهای موصل، بغداد، نجف و بصره از وزارت علوم کشور عراق مجوز فعالیت گرفتند که درحال حاضر 72 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

شوشتری با یادآوری اینکه دکتر عبدالکاظم الیاسری مسئولیت هماهنگی دانشگاه‌های فنی عراق را از طرف وزارت علوم این کشور عهده دار است، به سفر اخیر وی به ایران اشاره کرد و گفت: مقدمات همکاری‌های مشترک میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه‌های فنی عراق از چهار پنج ماه قبل آغاز شده بود که اکنون این تلاش‌ها به ثمر رسید و امروز شاهد امضای تفاهم نامه همکاری بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، دکتر الیاسری که ریاست دانشگاه فرات الاوسط نجف را برعهده دارد از طرف این دانشگاه و همچنین به نمایندگی از دانشگاه فنی وسطی بغداد، تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر را امضا کرد.

شوشتری ادامه داد: این دو دانشگاه بیش از 30 هزار دانشجو دارند که در مقاطع کاردانی تا دکتری تحصیل می‌کنند و خواهان اجرای دوره‌های مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.

به گفته موسوی شوشتری  فاز نخست این تفاهم نامه، شامل آموزش دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم) رشته‌های فنی عراق برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی است که طی یک دوره سه ساله اجرا خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان کاردانی به کارشناسی در این دوره‌ها، سال اول تحصیل خود را در کشور عراق سپری می‌کنند و درس‌های پایه و جبرانی و آمادگی زبان را می‌گذرانند و دو سال بعد به ایران آمده و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل خود را به پایان می‌رسانند.

وی گفت: هیچ محدودیتی برای تحصیل در رشته‌ها و گرایش‌های فنی مهندسی دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود ندارد و برنامه‌ریزی‌ها براساس تقاضا صورت خواهد گرفت.

شوشتری زمان عملیاتی شدن دوره‌های اجرای مشترک میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و این دو دانشگاه عراق را از مهرماه سال آینده اعلام کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شعار دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر