سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرانسه و آلمان، خواستار کمک ترکیه به کاهش هجوم پناهجویان به اروپا شدند


به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیران کشور فرانسه و آلمان بار دیگر درباره «خطر» واقعی نابودی منطقه شنگن هشدار داده و محافظت بهتر از مرزهای خارجی این منطقه بویژه با کمک بهتر ترکیه برای کنترل مهاجران و افزایش توان یونان برای جدا کردن مهاجران «واقعی» از مهاجران اقتصادی را خواستار شدند.
یونان، سال گذشته میلادی میزبان بیش از یک میلیون پناهجو و آواره جنگی بود که در نتیجه جنگ یا فقر از کشورهای خاورمیانه و آفریقا وارد این کشور شدند.
بیشتر این افراد، مهاجران و پناهجویانی هستند که از ترکیه وارد یونان می شوند. اتحادیه اروپا، آنکارا را متهم کرده که اقدام چندانی برای کنترل هجوم خانواده های مهاجرانی که با استفاده از قایق راهی یونان می شوند، به کار نبسته است. این قایق ها اغلب بیش از ظرفیت خود مسافر سوار می کنند و گاه در مسیر عبور از دریا غرق می شوند؛ مساله ای که از زمان وخامت بحران مهاجرت در سال گذشته، به قیمت از دست رفتن جان صدها تن تمام شده است.
به گفته منابع دیپلماتیک، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که برای بازنگری در سیاست درهای باز خود در قبال مهاجران تحت فشار شدیدی می باشد، قرار است روز یکشنبه درباره وضعیت کنونی بحران مهاجرت با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه مذاکره کند. دو طرف بر نقش ترکیه از طریق تقویت و افزایش گشت زنی های دریایی و بازگرداندن پناهجویانی که با تقاضای آنها مخالفت شده است، تاکید خواهند کرد.
«توماس دی میزر» وزیر کشور آلمان پس از بازدید دو روزه از مراکز پذیرش پناهجویان در یونان گفت: نمی توان فقط پناهجویان را ثبت نام کرد و آنها را اسکان داد، بلکه مهم تر از آن کاهش هجوم آنها است.
وی خواستار تسریع در روند اخراج آن دسته از پناهجویانی شد که جنگ یا تحت پیگرد بودن عامل مهاجرت آنها نیست و بر ضرورت تقویت همکاری با ترکیه در این زمینه تاکید کرد.
دی میزر و کازنوو همچنین بر ضرورت تقویت همکاری ها در زمینه پایگاه های اطلاعات امنیتی اروپا تاکید کردند.
از زمان آغاز بحران مهاجرت که چالش مهمی را برای کشورهای اروپایی ایجاد کرده است، اعضای اتحادیه اروپا تلاش می کنند به بهترین راه حل برای خروج از چنین بحرانی دست یابند.
قرار است آنگلا مرکل هفته آینده برای گفت و گو با «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه عازم آنکارا شود.
چهارشنبه گذشته، اتحادیه اروپا به توافقی درباره چگونگی تامین مالی سه میلیارد یورو کمک مالی به ترکیه برای کنترل سیل مهاجران دست یافت.
ترکیه وعده داده است تعداد مهاجران و پناهجویان را کاهش دهد، اما هنوز هم روزانه بین دو تا سه هزار نفر از ترکیه وارد یونان می شوند.
اروپام**9158**1485**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درخواست یونان از اروپا برای کمک بشردوستانه به پناهجویان