سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رند پال: سرازیر کردن تسلیحات از خارج به سوریه باعث تقویت داعش شده است


رند پال: سرازیر کردن تسلیحات از خارج به سوریه باعث تقویت داعش شده است

خبرگزاری صدا و سیما/ رند پال، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه، در گفتگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: سرازیر کردن تسلیحات از خارج به جنگ داخلی سوریه، باعث تقویت گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، رند پال طی گفتگوی زنده اختصاصی با مجری این شبکه گفت: چند وقت پیش، یک نظرسنجی برگزار شد که در آن از جمهوری‌خواهان پرسیدند، آیا شما با نقطه نظرات سناتور جان مک کین که خواهان درگیری آمریکا در اکثر جنگ‌های خارجی است، موافقید، یا با نظرات رند پال که معتقد است ما (آمریکا) باید کمتر در این جنگ‌ها دخیل باشیم؟
رند پال افزود: پاسخ جمهوری‌خواهان به این سؤال تقریباً مساوی بود، یعنی: حدود 45 درصد از جمهوریخواهان طرفدار مداخلات نظامی بیشترِ آمریکا در جنگ‌های خارجی بودند و 41 درصدِ دیگر با من موافق بودند، که ما باید کمتر در این نوع درگیری‌های خارجی مداخله کنیم.
رند پال افزود: دیک چنی، که معاون پیشین رییس جمهور آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش بود، در اتخاذ تصمیمات مربوط به سیاست خارجیِ آمریکا طی چند دهه گذشته، اکثراً اشتباه کرده است.
مجری از رند پال پرسید: نظر شما در باره دیدگاه سیاست خارجی هیلاری کلینتون، نامزد اصلیِ حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهور آمریکا، چیست؟
رند پال: من او را یک «نومحافظه‌کار» تلقی می‌کنم. من هیلاری کلینتون و مارکو روبیو را به عنوان یک شخصِ واحد می‌بینم که هر دو، خواهان برقراریِ «منطقه پرواز ممنوع» (در سوریه) هستند و هر دو از عملیات لیبی - یعنی جنگ لیبی برای سرنگون کردن معمر قذافی - نیز حمایت کرده‌اند. این در حالی است که مداخله در لیبی، باعث کاهش امنیتِ ما (در آمریکا) شد.
این دو سیاستمدار (کلینتون و روبیو) هر دو از سرازیر کردن تسلیحات به جنگ داخلی سوریه حمایت کرده‌اند، که به عقیده من، اشتباهی بود که اجازه داد گروه (صیهونیستی تکفیری) داعش قوی‌تر شود.
به علاوه، هیلاری کلینتون و مارکو روبیو هر دو از جنگ عراق (مداخله نظامی آمریکا در عراق در سال 2003) حمایت کردند. از اینرو، این سؤال پیش می‌آید که تفاوتِ میان این دو سیاستمدار چیست (هیچ فرقی با هم ندارند).
رند پال که هیلاری کلینتون را یک نومحافظه‌کار خواند گفت: در میان تمام نامزدهای کنونی در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، اعم از دموکرات یا جمهوری‌خواه، بیشترین احتمال می‌رود که هیلاری کلینتون مجدداً ما (آمریکا) را وارد جنگ دیگری در خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) کند.
پال تأکید کرد: اگر رییس جمهور آمریکا بخواهد وارد هر جنگ خارجی شود، باید ابتدا از کنگره درخواست کند و اگر کنگره آن را تأیید کرد، آنگاه حق اعلان جنگ خواهد داشت، وگرنه ریاست جمهوری آمریکا نباید به صورت یکجانبه تصمیم بگیرد که ارتش ما را به خاک کشورهای بیگانه در آنسوی دریاها اعزام کند. قانون اساسی آمریکا و پدران بنیانگذار این کشور نیز دقیقاً بر همین نکته تأکید داشته‌اند.
رند پال افزود: حال که معمر قذافی رفته است، ما کمتر امن هستیم، زیرا اکنون لیبی دارای دولتی کاملاً شکننده یا حتی شکست خورده است و یک سوم از این کشور به گروه داعش اعلام وفاداری کرده‌اند. پال تأکید کرد: من تقصیر اوضاع نابسامان لیبی را متوجه هیلاری کلینتون، رییس‌جمهور اوباما و همچنین نومحافظه‌کاران در حزب خود (جمهوری‌خواه)، از قبیل مارکو روبیو می‌دانم، زیرا این افراد، به شدت مشتاق درگیری آمریکا در جنگ‌های لیبی، سوریه و عراق هستند. شایان ذکر است که این افراد، خواهان برقراری منطقه پرواز ممنوع (در سوریه) در همان‌جایی هستند که هم‌اکنون هواپیماهای روسیه در حال پرواز در آن هستند، که البته ایده‌ای بی‌فکرانه و بی‌پروا است. از این رو، ما باید این مناظره را بین خود داشته باشیم که بهترین فرماندهِ کلِّ نیروهای مسلح برای کشور ما باید چه کسی باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد.
پال در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: قوانین مبارزه با مواد مخدر در آمریکا، نه به طور عمدی، بیشتر، علیه سیاهپوستان و آمریکای‌لاتین‌تبارها به اجرا درآمده است. مثلاً یک جوان سیاهپوست به جرم حمل «کوکائینِ کراک» مدت 15 سال در زندان بوده است، اما یک جوان سفیدپوست برای ارتکاب همان جرم، شش ماه حبس کشیده یا اصلاً قاضی وی را به زندان نفرستاده است. همچنین، اختلافات زیادی میان مجازات حمل کوکائینِ کراک و کوکائین به صورت پودر در قوانین آمریکا وجود دارد که باید به آن نیز رسیدگی شود.


ویدیو مرتبط :
داعش و دریافت تسلیحات جدید از !!!! کجا ؟؟؟ - سوریه