فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تجهیز اتاق مطبوعات و فرهنگ ایران در تاجیکستان


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، اتاق مطبوعات و فرهنگ ایران با حضور ابراهیم خدایار رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان، مسرور عبدالله‏یف معاون آموزشی دانشگاه، دانشجویان و شماری از اساتید گروه روزنامه‏نگاری دانشکده فیلولوژی دانشگاه روسی ـ تاجیکی اسلاویانی تاجیکستان در محل این دانشگاه با تجهیز وسایل جدید آموزشی آغاز به کار کرد.
خانم الاردیوا مدیر گروه روزنامه‏نگاری و نورعلی‏اف استاد پیشکسوت گروه، تجهیز این اتاق را گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی گروه و تعلیم خط نیاکان و زبان فارسی به دانشجویان عنوان کردند.
در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان تجهیز اتاق‎های ایران را در دانشگاه‎های تاجیکستان از اولویت‎های نخست این رایزنی دانست.
خدایار در بخشی از سخنان خود، اظهار داشت: دانشجویان با آموختن خط و زبان فارسی علاوه بر آشنایی با میراث نیاکان خود، با ایران امروز نیز آشنا می شوند، کشوری که توانسته است در بسیاری از زمینه‏های علمی در جهان بدرخشد.
وی با یادآوری تحصیل بیش از ده ها نفر از دانشجویان تاجیک در ایران در این رشته‏ها، ابراز امیدواری کرد که تا دانشجویان این دانشگاه بتوانند در ایران و در رشته‏های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه اسلاویانی تنها دانشگاه مشترک خارجی موجود در تاجیکستان است که مدیریت آن به طور مشترک با روسیه و تاجیکستان است. این دانشگاه از سال 1996 تأسیس شده، دارای 800 استاد، 5000 دانشجو و 5 دانشکده است.
در سال 1383 اتاق مطبوعات و فرهنگ ایران از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانشکده فیلولوژی این دانشگاه افتتاح شد. دو سال بعد در سال 1385 مرکز رایانه اتاق فرهنگ به آن افزوده شد؛ اما با گذشت 10 سال از تأسیس اولیه آن، تقریباً تمام وسایل آن از کار افتاده بود. با این نوگشایی امکان استفادۀ مجدد دانشجویان خبرنگاری بین‏المللی، روابط بین‏الملل و دانشجویان علاقه‏مندان دیگر رشته‏ها از تجهیزات آموزشی نوین، رادیو و تلویزیون و مطبوعات مجازی ایران ایجاد شد.
دانشجویان گروه‏ روابط بین‏الملل چهار ترم، و گروه خبرنگاری بین‏المللی سه ترم در طول تحصیل با 12 جلسه در هفته به آموزش خط و زبان فارسی اشتغال دارند. قیام‏الدین نعیم‏اف، تنها استاد فارسی این دانشگاه است.
فراهنگ**1355**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیش بینی نائب رئیس اتاق ایران از انتخابات اتاق