مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



تشدید تدابیر امنیتی در ورودی های بغداد


به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از تدابیر امنیتی گسترده در اطراف بغداد و ورودی های آن خبر داد و اعلام کرد: این اقدامات شامل بازرسی دقیق خودروها و افراد برای مقابله با حوادث امنیتی است.

این منبع افزود: این تدابیر امنیتی شدید پس از انفجارهایی است که روز گذشته بغداد را هدف قرار داد.

گزارش هایی اطلاعاتی که نادیده گرفته شدند

این در حالی است که منابع اطلاعاتی و استخباراتی عراق فاش کردند: دستگاه های اطلاعاتی قبلا از نیت داعش برای انجام حملات انتحاری در بغداد برای برهم زدن اوضاع آگاه بودند و این اطلاعات را به دستگاه های امنیتی برای به عمل آوردن اقدامات لازم قبل از وقوع انفجار داده اند.

این منابع افزودند: بر اساس این عملیات داعش ۱۰ عامل انتحاری از دیالی و شمال را معین کرده بود و نام این تحرکات را غزوه نصرة بغداد نامیده بود اما دستگاههای امنیتی که اطلاعات را دریافت کردند به طور جدی با موضوع برخورد نکردند که حوادث تلخ بغداد را رقم زد.

منابع مذکور احتمال دادند که انفجارهای شهرک صدر و کاظمین و منطقه کوی دادگستری سرآغاز حملات انتحاری که داعش برنامه ریزی کرده است، باشد.

اعزام ۱۰۰ نظامی جدید نیوزلندی به عراق

ژنرال تم گال فرمانده ارتش نیوزلند اعلام کرد: در چارچوب ماموریت دوساله نیروهای نیوزلندی، ۱۰۰ نظامی جدید به پایگاه التاجی در شمال بغداد برای شرکت در آموزش نیروهای عراقی در جنگ با داعش اعزام می شوند و تا سال ۲۰۱۷ در آنجا می مانند.

وی افزود: بیش از پنج هزار سرباز عراقی تاکنون از سوی نظامیان نیوزلندی آموزش دیده اند و بخشی از آنها در جنگ آزاد سازی شهر الرمادی مشارکت داشته اند و بخشی دیگر از سربازانی که از سوی نیوزلندی ها آموزش دیده اند در نبردهای دیگر مناطق عراق شرکت کرده اند.

گورهای جمعی در شرق هیت حاصل یکسال و نیم اشغال این شهر از سوی داعش

محمد مهند الهیتی رئیس شورای هیت در الانبار گفت:  اطلاعات امنیتی و  نیز اطلاعات واصله از غیرنظامیان از وجود گورهای جمعی متعلق به غیر نظامیان و افراد وابسته به ارتش و پلیس که به دست داعش کشته شده اند حکایت دارد.

وی افزود: گورها در مناطق المقالع و الخوضه در شرق هیت قرار دارند.نیروهای امنیتی تحقیقات گسترده ای را درباره این اطلاعات آغاز کرده اند و محل گورهای جمعی شناسایی خواهند شد و اجساد طی روزهای آینده با نظارت کمیته های امنیتی و پزشکی بیرون آورده خواهند شد.

الهیتی تاکید کرد: داعش ظرف یک سال و نیم که بر هیت مسلط بود بسیاری را اعدام کرده و مرتکب جنایات شنیع علیه ساکنان هیت شده است.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
‫تشدید تدابیر امنیتی در ایتالیا‬‎