مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



نورپردازی زیبا چهارمین مسجد بزرگ جهان+ تصویر


به گزارش شیعه آنلاین ، مسجد شیخ زاید در امارات هنگام اذان با نورپردازی زیبا، زیباتر می شود. این مسجد چهارمین مسجد بزرگ جهان از نظر مساحت پس از مسجد الحرام، مسجدالنبی(صل الله و علیه و آله و سلم) و مسجد حسن ثانی در دار البیضاء به شمار می رود. مساحت این مسجد 22 هزار  و412 متر مربع بدون داشتن دریاچه ای که نور آن را منعکس کند، مسجد با نورپردازی زیبای خود نورانی می شود. این مسجد همچنین دهمین مسجد بزرگ جهان از نظر حجم به شمار می رود. بازدید کنندگان از مسجد منظره نورانی شدن را از زیباترین لحظات مشاهدات خود توصیف کرده اند.

این نمایش نوری زیبا در سال ۲۰۱۱ برای جشن چهلمین سال تشکیل امارات متحده عربی بر روی مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی اجرا شد. این نمایش نوری توسط شرکت obscura سانفرانسیسکو با مطالعه بر روی فرهنگ و آداب و رسوم این کشور طراحی و با استفاده از ۴۴ پروجکشن اجرا شده است و پس از آن همچنان ادامه دارد.

مسجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، عمارت اسلامی برجسته در امارات به شمار می رود که در شهر ابوظبی واقع شده و آن را به عنوان مسجد کبیر نیز می شناسند.

این مسجد برای بیش از هفت هزار نمازگزار در داخل ظرفیت دارد و با ظرفیت های خارجی و تمامی بخش های ساختمان مساحت آن به 40 هزار نمازگزار می رسد.

همچنین از ویژگی های جاذبه ‌ای مسجد می توان به وجود چهار مناره که ارتفاع هر مناره (۱۰7) متر است، اشاره کرد که در چهار رکن از صحن خارجی مسجد قرار دارد و بر زیبایی مسجد افزوده‌ است.

نورپردازی دیدنی چهارمین مسجد بزرگ جهان+ عکس دستور بنای ساخت این مسجد در سال ۱۹۹۶ میلادی، به فرمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان حاکم وقت امارت ابوظبی صادر شد. مسجد روی تپه ای به‌ ارتفاع ۹ متر از سطح زمین بنا شده ‌است. اولین نمازی که در آن جا برپا شد، نماز عیدقربان در سال 1428 هجری قمری بوده است که در آن زمان هنوز مسجد به طور کامل تکمیل  نشده بود. ساخت این مسجد سال 2008 میلادی پایان یافت و هزینه ساخت این مسجد دو میلیارد و ۱۶۷ میلیون درهم امارتی بوده ‌است.

فرش های این مسجد شاهکار دست ایرانی هاست و پهنای قالیچه سالن اصلی مسجد  هفت هزار و 119 متر مربع است و یکی از بزرگ ترین فرش های جهان است، این قالیچه یکی از شاهکارهای طراح بزرگ ایرانی به نام «علی خالقی» است، در این قالیچه ۳۵ تن پشم و پنبه و ابریشم به کار رفته ‌است. در ساخت این سجاده ۱۲۰۰ نفر از بافندگان منطقه مشهد شرکت داشته اند. این فرش بزرگ به دست هنرمندان ایرانی برای مسجد شیخ زاید بافته شده ‌است، و نیز بزرگ ترین لوستر جهان نیز توسط شرکت‌ های اروپایی ساخته شده است. همچنین معاون شهردار ابوظبی اعلام کرده است که گنبد مسجد شیخ زاید در ابوظبی، یکی از بزرگ ترین گنبدهای موجود در جهان شناخته شده‌است. این گنبد با ارتفاع ۸۳ متر وقطر داخلی ۳۲٫۸ متر و با قطر خارجی ۴۲ متر، بزرگ ترین گنبد جهان است و وزن این گنبد بیش از یک هزار تن می ‌رسد.


ویدیو مرتبط :
تصویر گرفته شده از بزرگ ترین خرس جهان