فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اعتراض تند تهیه‌کننده «آخرین بار کی سحر رو دیدی» به ژاله صامتی


به گزار خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی آخرین بار کی سحر رو دیدی؟ با حضور تعدادی از عوامل ساعتی پیش در کاخ جشنواره فجر برگزار شد.

در این نشست که با حضور کارگردان، تهیه کننده و بازیگران فیلم برگزار شد فرزاد موتمن در خصوص هشتمین حضور خود جشنواره فیلم فجر گفت: «آخرین بار کی سحر رو دیدی» یک درام اجتماعی با بستری پلیسی است که فقط یک شخصیت دارد  و به جز سحر، سایر کاراکترها تیپ هستند. در این فیلم با تقابل احساسات در یک خانواده روبرو می شویم. احساس رضایت سیما که زندگی معمولی دارد ولی از زندگی اش راضی است و سحر که از زندگی خود راضی نیست و در تلاش برای تغییر این وضعیت است. پلیس این فیلم هم به خاطر سابقه و داستانی که قبلا داشته و ما از آن بی اطلاعیم انگیزه شخصی برای پیگیری این پرونده دارد و گویی ویژگی های شخصی او نظیر تنهاییش به پیگیری بیشتر او درباره این پرونده کمک می کند.

کارگردان فیلم  درباره ریتم و درون مایه فیلم توضیح داد:‌قبلا هم گفته ام که این فیلم از لحاظ ریتم تندترین فیلم من است اما بهرحال این فیلم درام است و اکشن نیست و نباید توقع ریتم تند یک فیلم اکشن را از آن داشت. ضمن آن که ساختار فیلم به نحوی بوده که می توانست در میانه فیلم کاملا افت کند اما این طور نبوده  ضرباهنگ فیلم حفظ شده است.

موتمن در واکنش به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص واکنش های مردمی به بعضی از قسمتهای فیلم به خصوص اشاره به برنامه های موبایلی گفت: واقعیتش را بخواهید من خودم هنوز فیلم را ندیده ام! شاید باورتان نشود اما تا آخرین لحظات درگیر رساندن نسخه اماده نمایش فیلم بودیم و فرصت نشد تا فیلم را ببینیم. فقط حدود 10 دقیقه از فیلم را جسته و گریخته دیده ام. دیشب هم که به کاخ آمدم تا فیلم را ببینم برنامه هفت من را به استودیوی خود برد و دیشب هم نتوانستم فیلم را ببینم.

در ادامه نشست خبری مازیار فکری منتقد سینما نیز درباره این فیلم گفت: این فیلم یک درام پلیسی است که چنین چیزی را در سینمای ایران کمتر دیده ایم. به خصوص آن که ویژگی هایش هم شبیه به زندگی ایرانی هاست و مثلا شخصیت سروان در این فیلم غرق در شاخصه های غربی یک کارآگاه نظیر پالتو و عینک دودی و سیگار و... نیست. و ایرانی بودن داستان، یکی از ویژگی های اصلی فیلم است. ریتم فیلم هم منقی و نسبتا خوب و شخصیت پردازی هم پر و پمان و مناسب کار شده است.

منتقد سینمای ایران ادامه داد:‌البته شخصیت خواهر سحر اگر جود نداشت هم به فیلم لطمه ای نمی زد. و اگر در پایان بندی فیلم سحر را نمی دیدیم هم به لحاظ تاثیرگزاری بهتر بود. البته باید به بازی ژاله صامتی هم اشاره کرد که به نظر من یکی از گزینه های سیمرغ امسال است.

در ادامه تهیه کننده فیلم در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره غیبت ژاله صامتی  فریبرز عرب نیا که در این نشست و مراسم فرش قرمز حاضر نشدند،‌ گفت: صامتی با اظهاراتش در روزهای اخیر نشان داد که درکی از فیلم نداشته و کاش دوباره این فیلم را ببیند تا متوجه شود در چه نقشی و چه فیلمی بازی کرده است.

عصمتی این جمله خود را که با اعتراضاتی روبرو شد چنین ادامه داد: ما بالغ بر 97 درصد مطالبات پروژه را تسویه کرده ایم و باقی مطالبات هم در یکی دو روز آتی تسویه می شود اما خانم صامتی با اظهارات تند خود کار غیر حرفه ای کرده است. درباره آقای عرب نیا هم باید توضیح بدهم که باید ملاک همه ما قرارداد باشد اما برخی دوستان نظر داشتند که کار متوقف بشود و از راه های مختلف کارشکنی می کردند.

پایان بخش این نشست نیز اظهارات فکری بود که درباره فیلم گفت: فیلمنامه این فیلم پخته ترین فیلمنامه امیر عربی تاکنون بوده و بازی،‌صداسازی و لحن ژاله صامتی و بنی احمدی نیز بسیار درخشان بوده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
متن خوانی ژاله صامتی و آخرین روز با صدای سیروان خسروی