سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پيشخوان/ کتابچه راهنماي دانشجويان براي پرهيز از افراط در آستانه منتشر شد


فارس/ کارشناسان رشته الهيات قزاقستان کتابچه‌‌اي براي دانشجويان علاقمند به تحصيل در خارج از کشور را در اختيار آنان قرار مي‌دهند.
اين کتابچه ترکيبي از 10 دستورالعمل است که به دانشجويان کمک مي‌کند تا در کشورهاي ديگر، در دام جنبش‌هاي مخرب و افراطي دچار نشوند.
در اولين دستور اين کتابچه آمده است که دانشجو قبل از سفر به خارج از کشور براي ورود به دانشگاه مورد نظر، لازم است اطمينان از وضعيت رسمي آن مؤسسه داشته باشد.
دانشجويان مي‌توانند در مورد وضعيت رسمي دانشگاه از طريق وزارت امور خارجه، وزارت آموزش، پرورش و علوم قزاقستان، اداره امور مسلمانان قزاقستان و کليساي مرکزي قزاقستان اطلاعات لازم را تهيه کنند.

«گليم شايکين» رئيس کميته امور اديان وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان در اين مورد اظهار داشت: تمام دانشجويان بويژه دانشجويان دولتي که براي کسب دانش به خارج از کشور سفر مي‌کنند، تحت نظارت کنسولگري قزاقستان قرار دارند ضمن آنکه نمايندگان ديپلماتيک نيز همکاري و تعامل را با شهروندان قزاقستان در خارج از کشور در دستور کار خود خواهند داشت.
وي افزود: نويسندگان اين کتابچه دانشجويان را براي رعايت دقت و محتاط بودن در برخورد با آشنايان جديد، پرنکردن فرم و پرسش‌نامه با اطلاعات شخصي از طريق نهادهاي ناشناخته، خودداري از ارتباط با نمايندگان سازمان‌هاي غيردولتي مختلف از جمله سازمان‌هاي مذهبي که به ارائه کمک به صورت رايگان مي‌پردازند، دعوت مي‌کنند.
«گليم شايکين» تصريح کرد: کميته امور اديان قزاقستان در حال حاضر مشغول اجراي اقدامات براي همکاري با کارشناسان جهت آماده‌سازي کادرها در زمينه علوم الهيات است و اين کميته از طريق وزارت آموزش، پرورش و علوم جهت رسيدن به توافقات بين‌المللي به منظور هماهنگي و نظارت بر تحصيل جوانان قزاقستاني که براي آموزش خارج از کشور سفر مي‌کنند، تلاش مي‌نمايد.
به گفته وي، بايد در نظر داشت که برخي سازمان‌هاي مذهبي تحت پوشش برنامه‌هاي سکولار به فعاليت خود مي‌پردازند که به عنوان مثال، سازمان‌هاي افراطي به وسيله برگزاري کلاس‌هاي رايگان زبان انگليس، روانشناسي، مهارت‌هاي شخصي، مطالعه قرآن و آموزش زبان عربي افراد ناآگاه را به استخدام خود درمي‌آورند.
اين مقام وزارت آموزش، پرورش و علوم قزاقستان در پايان گفت: اين کتابچه را پس از تهيه به تمام دانشجويان و والدين آنها که علاقمند به کسب دانش در خارج از کشور هستند، اهدا خواهيم کرد.
اين کتابچه داراي اطلاعاتي در مورد 21 سازمان ممنوعه در قزاقستان و 10 نشانه که بوسيله آن مي‌توان فرقه‌هاي مخرب را تشخيص داد، مي‌باشد.


ویدیو مرتبط :
كلیپ منتشر شده توسط نیمار در آستانه ی ال كلاسیكو