سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الزعبی: وزیر خارجه سعودی در جایگاهی نیست که درباره سوریه سخنی بگوید


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «العالم»، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به اظهارات اخیر «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی گفت: «وزیر خارجه آل‌سعود باید به خوبی بداند که اظهارات تکراری او درباره بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) صرفا یک نمایش خنده‌آور و مناسب نظام متبوع خودش است.»

الزعبی گفت: «مقام تو پایین‌تر از آن هست که بخواهی درباره ملت، دولت و رهبری سوریه سخنی بگویی و من به تو توصیه می‌کنم که در خصوص مسائلی که با مقیاس کوچک جایگاه تو همخوانی دارد، صحبت کنی. شاید در آن موفق شوی چرا که تو شکست خورده هستی.»

وی افزود: «این غلام (الجبیر) فکر می‌کند که وقتی در مورد بزرگان سخن بگوید، بزرگ می‌شود و شاید هم گمان می‌کند که صحبت‌های آتشین او در علم سیاست و دیپلماتیک جایگاهی دارد.»

این وزیر سوری در ادامه گفت: «بار دیگر به تو می‌گویم که چاره‌ای نیست اگر هر هفته اظهاراتی خصمانه برای تحریک تروریسم علیه سوریه که نظام متبوعت آنها را سازماندهی می‌کند، مطرح کنی.. ولی حافظه کمتر یاری می‌کند تا چیزهای خنده‌دار را به یاد بیاوریم.»

گفتنی است وزیر خارجه سعودی، روز پنجشنبه در اختتامیه کنفرانس مطبوعاتی نشست ریاض در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود «بشار اسد دو گزینه دارد: کناره‌گیری از طریق مذاکرات یا از طریق جنگ.»

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
توهین وزیر خارجه سعودی به ایران