سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ آزادسازی منابع محبوس


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ آزادسازی منابع محبوسآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز سه شنبه به شرح زیر می باشد.

دنیای اقتصاد -این روزنامه در گزارشی با عنوان «آزادسازی منابع محبوس» به موضوع تأمین منابع مالی در دوران روکود پرداخت و نوشت :نظام تصمیم‌گیری ایران از دوسال و نیم گذشته تصمیم گرفت یک چالش 12 ساله با مدعیان خارجی را خاتمه دهد. مجموعه این تلاش‌ها در توافقی با ‌عنوان برجام متجلی شد که تنها یکی از ثمرات آن آزادسازی 29 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده در خارج بود.درمقابل اراده و تلاش دو سال و نیمه در عرصه دیپلماسی غفلت 20 ساله در حوزه اقتصاد قرار دارد. محققان معتقد ند: شکل‌دهی بازار اوراق بدهی دولت، می‌تواند به حذف یک عامل بزرگ ایجاد اختلال در نظام اقتصادی منجر شود. در کنار حل چالش بدهی‌ها، امکان تامین مالی بی‌واسطه و فرصت سرمایه‌گذاری در بازار جدید برای صاحبان پس‌انداز از دیگر دستاوردهای این ابزار نوین مالی عنوان شد.

وطن امروز- این روزنامه در گزارشی با تیتر جالب «نفوذ گود من»، به این سؤال پاسخ دهد که مسئول پروژه نفوذ علمی CIA که خردادماه به تهران آمده بود، کیست؟ نوشت: «پروژه نفوذ در ایران با قدرت دنبال می‌شود و این در حالی است که حامیان دولت بویژه چهره‌های جریان اصلاحات با تمسخر وتحقیر این موضوع، دانسته یا ندانسته، یک چتر حمایتی برای عوامل نفوذ ایجاد می‌کنند. نویسنده معتقد است: هرچند مورد جیسون رضائیان و شبکه گسترده‌ای که او سرپل آن در ایران بود، کمک‌های بسیاری به سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران کرد تا بر این شبکه احاطه داشته باشند اما به مرور برای کارشناسان امنیتی ایران فاش شد عملیات نفوذ تنها از طریق شبکه جیسون دنبال نمی‌شد بلکه شاهراه نفوذ در ایران، نه از حوزه سیاست و فرهنگ، بلکه از دروازه‌های گشاد اقتصاد و همکاری‌های به ظاهر علمی و پژوهشی نیز می‌گذرد.

شرق - مسجد جامعی دریادداشتی نوشت: این روزهــا گروهی از کســانی که نتیجــه انتخابات را نپســندیده اند به فضای غیر اخلاقــی در مواجهه با رفتار رای دهندگان در تهران، دامن می و به نکوهش شهروندان پایتخت می پردازند و مرکز ایران را به زعم خودشان با کوفه مقایسه می کنند.نویسنده تاکید دارد : گویی انتخاب شدگان از کانال دســتگاه های مختلف نظارتی و قانونی عبور نکرده انــد؛ لابد انتظار دارند که از این پس به جای شــورای نگهبان آن ها تعیین کننده باشند.

آرمان – این روزنامه دریادداشتی در مورد بایسته های آزادسازی قیمت خودرو آورد: اگر دولت فقط تعرفه ها را آزاد کند و باقی شرایط را درنظر نگیرد، به یقین این برنامه راه به جایی نمی برد و نتیجه ای از آن حاصل نمی شود اما اگر در کنار این آزادسازی نرخ، دیگر شرایط را نیز متحول سازد این امکان به وجود می آید که در صنعت خودرو تحول ایجاد شود. منظور از تغییر شرایط مواردی چند از جمله نرخ بهره بانکی، میزان مالیات های مستقیم و غیر مستقیم، قیمت مواد اولیه و ... است که در قیمت نهایی خودرو تاثیرگذارند.

آرمان – ناصر ایمانی روزنامه نگاراصول گرا درگفت وگوبا این روزنامه درباره مسائل انتخابات با بیان اینکه نتیجه 30 برصفرهمه را غافلگیر کرد تصریح کرد: بهتر بود اصلاح طلبان لیست تهران خود را با کمتر از 30 نفر می بستند تا اینکه با چهره های ناشناس و بی تجربه رای تهران را به دست آورند.

جوان – این روزنامه درمطلبی با عنوان « سوار مرکب دلخوشی،» آورد: رئیـس جمهـور با انتقاد از زندگی در دنیای افسانـه ای خـودروسازان طی سال هـای گـذشته، گفت: حمـایت از صنعت خودرو همیشگی نیست. در واقع سخنرانی ایشان به نوعی در این همایش اعلام بی نیازی به ناجی نرخ رشد اقتصادی سال گذشته بود.

جوان – این روزنامه درمطلبی با عنوان «چرا کسی توهین های مرعشی را ندیدونشنید!؟،» نوشت: مسجدجامعی از کنار این موضوع عبور کرد که اگر مدافع حقوق ملت وشهروندان تهرانی هستند وتوهین به آنها را برنمی تابند چرا درمواجهه با فتنه امریکایی- صهیونیستی سال 88 که برخی از دوستان ایشان بازیگران آن بودند، سکوت اختیار کرد؟ جناب مسجدجامعی درباره توهین آشکار حسین مرعشی به ملت ایران چه توجیهی دارید؟

کیهان- این روزنامه درمطلبی با عنوان « آغاز اعترافات با پایان انتخابات» مطلبی را درباره اظهار نظرهای پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان منتشر کرد نوشت: در حالی که کیهان پیش از این بزک برجام توسط برخی از دولتمردان به جهت مقاصد انتخاباتی را پیش بینی کرده بود، امروز و در دوران پسا انتخابات شاهدیم که دولتمردان زبان به اعتراف در مورد واقعیات برجام گشوده اند.

آرمان - عبدالصمد خرم آبادی معاون قضائی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: استفاده از پیام رسان‌های موبایل محور خارجی برای انجام امور اداری ممنوع است. اقدام کارکنانی که برای انجام امور حاکمیتی از پیام رسان‌های موبایل محور خارجی استفاده می‌کنند در بسیاری از موارد مشمول قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی یا مواد ۳ و ۵ قانون جرایم رایانه‌ای می‌شود.

کیهان – این روزنامه دریادداشت خود با عنوان « دون کیشوت ها در نبرد با آسیاب بادی!» به قلم حسین شمسیان نوشت: مرحله اول انتخابات هفتم اسفند، چند روزی است که به پایان رسیده، شهرها از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی پاک شده و اندک اندک هیاهوی روزهای تبلیغات جای خود را به روزهای آرام و معمولی زندگی می دهد. گرچه اصل برپایی پرشکوه انتخابات، پیروزی بزرگ نظام و شکست دشمنان و بدخواهان بود، اما عده ای اصراردارند بدون توجه به اصل این پیروزی بزرگ، دو قطبی سازی را همچنان دنبال کنند!

شرق – انتخابات هیأت‌مدیره کانون وکلای مرکز، در حالی برگزار می‌شود که لایحه مهم دولت درباره استقلال کانون وکلا، پس از سال‌ها رفت وبرگشت میان دولت و قوه قضائیه و مجلس، هم چنان مجلس در حال بررسی است تا سرنوشت نهاد صنفی وکلا را تعیین کند. علیزاده‌طباطبایی، عضو هیأت‌مدیره کانون خبر داد که هاشمی رفسنجانی درباره کانون وکلا با رئیس جمهورتماس گرفته است .

کیهان- برای هاشمی رفسنجانی و حامیان وی که این دوره از انتخابات مجلس خبرگان را مهمتر از انتخابات مجلس برشمرده بودند، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد علی‌رغم همه تلاش و تخریب‌هایی که از جانب تیم داخلی وی و همچنین تخریبی که رسانه‌های خارجی ، جایگاه هاشمی رفسنجانی نسبت به مجلس چهارم تضعیف شده به نحوی که اگر وی توانست برای ریاست مجلس چهارم 24 رای را به دست آورد، در خبرگان پنجم این آمار به کمتر از رقم دوره قبل رسیده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات