سروستانی: ائمه جمعه برای خنثی‌کردن دسیسه‌های دشمن برنامه داشته باشند


مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر،‌ گفت: نماز جمعه متعلق به یک جریان و یا گروه خاصی نیست و یک فریضه سیاسی و دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه اظهار کرد: یکی از برکات نظام اسلامی ما اقامه نماز جمعه است و این مکان به عنوان سنگر و محراب در جامعه اسلامی فعال است و خوشبختانه در کشور بالغ بر 800 مکان برای اقامه نماز جمعه طراحی شده است.

وی گفت: نماز جمعه یک فریضه عبادی و سیاسی است و باید به هر دو فریضه توجه و تلاش شود که برنامه‌های دینی، فرهنگی، اعتقادی و سیاسی در این نماز باشکوه ترویج داده شود. تمام امت اسلام به نماز جمعه اعتقاد دارند و ائمه جمعه باید سعی کنند اصول و راه‌هایی که توسط امام (ره) و رهبری تبیین شده است را برای نسل جوان بیان کنند.

وی ادامه داد: حضور جوانان در این نماز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در تربیت آنها داشته باشد و ائمه جمعه باید در نمازها به بیان حقایق و رویدادهای روز بپردازند. ائمه جمعه باید انحرافاتی که در دنیای کنونی وجود دارد را برای مردم تبیین کنند تا آنها به سمت دیگری به غیر از اسلام نروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است و فرمانده این قرارگاه هم امام جمعه است که باید طبق شرایط روز تحلیل‌های سیاسی، اقتصادی و سایر تحلیل‌ها را به صورت ارزشمند ارائه بدهد که خوشبختانه اکنون در خطبه دوم نماز جمعه به این مبحث پرداخته می‌شود.

وی با بیان این‌که «بایدها، نبایدها و آسیب‌های روز باید در خطبه‌های نماز جمعه بیان شده و روشنگری‌هایی نسبت به آن انجام شود» تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه در این سال که سال همدلی و همزبانی و سال انتخابات مجلس و خبرگان است این است که باید به مردم بگویند که به چه افرادی رأی بدهند و معیار انتخاب آنها باید افرادی باشند که بر اساس موازین انقلاب حرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: تریبون‌های نماز جمعه یک سنگر مهم و تأثیرگذار هستند و ائمه جمعه با تحلیل‌های واقع بینانه جامعه باید راه مثبت و درست را به مردم نشان بدهند تا مردم هم به سمت این نماز ارزشمند جمع شوند. یکی از دسیسه‌های امروز دشمنان این است که می‌خواهند بین جوانان و معنویت فاصله بیندازند آن هم از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها. ائمه جمعه باید برای خنثی کردن این مطالب نیز برنامه داشته باشند و بتوانند فضایی را ایجاد کنند که شبهات مرتفع شود.

سروستانی گفت: ما همانگونه که در رابطه با مسأله برجام توانستیم به موفقیت برسیم و دلیل آن همدلی و داشتن روحیه انقلابی بین مردم بود با همدلی در رابطه با مسائل فرهنگی نیز می‌توانیم به آن چیزی که مدنظر اسلام و جامعه ایران است برسیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وقتی فرزند وزیر امام جمعه، منتقد ائمه جمعه می شود