ویدئوی تبلیغاتی الشباب با هنرمندی ترامپ!


خبرگزاری ایسنا: گروه شبه‌نظامی الشباب که شاخه القاعده در سومالی است، در ویدیوی جدید تبلیغاتی خود از بخش‌هایی از سخنان دونالد ترامپ علیه مسلمانان استفاده کرده است؛ سخنانی که خواستار منع کامل ورود مسلمانان به آمریکاست.

ویدیوی تبلیغاتی مذکور که بیش از 51 دقیقه است، در شرایطی منتشر شده که جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی بر سر اظهارات جنجالی ترامپ بالا گرفته است.

ترامپ معتقد است که تا روشن شدن مساله نباید اجازه داد که هیچ مسلمانی پای خودش را در ایالات متحده آمریکا بگذارد. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم معتقد است که چنین سخنانی تنها به جذب تعداد افراد بیشتر به سمت گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های شبه‌نظامی کمک می‌کند.

در این ویدیوی طولانی الشباب تصاویری از ترامپ دیده می‌شود که می‌گوید: «دونالد ترامپ خواستار توقف کامل و جامع ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکاست تا زمانی که نمایندگان این کشور مشخص کنند که چه ... در جریان است!»

ترامپ در سخنان خود از واژه‌ "جهنم" استفاده کرده که گروه الشباب آن را حذف کرد. ترکیب این واژه در جمله معنایی غیر مودبانه دارد و این گروه تروریستی در سومالی آن را سانسور کرده است.

پس از آن سخنانی از انور العولقی، از رهبران آمریکایی القاعده یمن پخش شد که در حمله پهپادی سال 2011 کشته شد. العولقی درباره تاریخ روابط نژادی آمریکا و پیش‌بینی خودش از آینده سخن می‌گفت.

هیلاری کلینتون پس از سخنان ترامپ علیه مسلمانان گفته بود که شبه‌نظامیان تروریست داعش از این سخنان برای جذب نیروهای بیشتر سوءاستفاده خواهند کرد و ترامپ را بهترین جذب‌کننده نیرو برای داعش توصیف کرده بود. در مقابل نامزد میلیاردر جمهوری‌خواهان کلینتون را دروغگو و سخنان وی را ساختگی خوانده بود. آنها تاکید داشتند که حتی یک ویدیوی تبلیغاتی هم که از این سخنان بهره‌برداری کرده باشد، وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
ویدئوی تبلیغاتی سونی برای معرفی اکسپریا E4 (ویدئوی اول)