سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ سلامت دندان دائمی کودک در گرو سلامت دندان شیری


کودک/ سلامت دندان دائمی کودک در گرو سلامت دندان شیری سلامت نیوز/ یک دندانپزشک، عنوان کرد: سلامت دندان‌های دائمی کودک در گرو سلامت دندان‌های شیری است به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان از 6 ماهگی الزامی است.
دکتر مرتضی نیکو بذل با تاکید بر اینکه والدین باید به حفظ سلامت دندان‌های شیری توجه ویژه داشته باشند، گفت: حفظ سلامت دندان‌های شیری در دوران کودکی موجب رویش مناسب دندان‌های دائمی می‌شود به همین دلیل به والدین تاکید می‌شود بهداشت دهان و دندان فرزندانشان را با رویش اولین دندان آغاز کنند.

این دندانپزشک، افزود: هم‌چنین به والدین توصیه می‌شود از تغذیه کودک با آب قند به شدت خودداری کنند، زیرا این ماده موجب پوسیدگی دندان شیری و تخریب دندان‌های دائمی می‌شود.

وی عنوان کرد: رویش دندان‌های شیری از 6 ماهگی آغاز می‌شود و تا 25 تا 30 ماهگی ادامه دارد که رعایت بهداشت دهان و دندان در این زمان سلامت دندان‌های دائمی را تضمین می‌کند. به همین دلیل والدین باید در دوران شیرخوارگی دندان کودک را با پنبه و در سنین بالاتر با مسواک مخصوص کودکان شست‌و‌شو دهند.

این متخصص پروتزهای دندانی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین باید اولین ملاقات کودکان با دندانپزشک همزمان با رویش اولین دندان باشد و بعد از آن توصیه می‌شود برای بررسی و معاینات بیشتر هر 6 ماه یکبار کودک مورد معاینه قرار بگیرد.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
سلامت دهان و دندان