سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عملیات تروریستی مجدد در شمال بغداد/ حمله شیمیایی داعش به پیشمرگ‌ها


نیروهای پیشمرگ عراق می‌گویند تروریست‌های داعش بار دیگر از سلاح شیمیایی علیه آنها استفاده کرده‌اند و در محور الکویر باعث مصدومیت چندین نیروی کرد شده‌اند. داعش همچنین صبح امروز یک حمله گسترده در شمال بغداد ترتیب داد که هفت عامل انتحاری در آن شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز عراق، گروه تروریستی داعش صبح امروز (یکشنبه) با حمله به یک کارخانه بزرگ شارژ سیلندر گاز برای مدت کوتاهی توانست آن را به اشغال درآورد اما نیروهای امنیتی خیلی زود توانستند مساله را حل و فصل کنند.

در این عملیات چند عضو داعش یک خودروی بمب‌گذاری شده را در مقابل ورودی کارخانه گاز مایع شهر التاجی واقع در شمال بغداد منفجر کرده و سپس شش عامل انتحاری با ورود به کارخانه اقدام به انفجار کمربندهای انفجاری‌شان کردند.

این حمله حساب شده گروه تروریستی داعش شکستی برای نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شود که تا این اندازه به داعش اجازه داده‌اند به پایتخت نزدیک شود.

در پی عملیات مذکور سه مخزن بزرگ گاز طبیعی منفجر شده و علاوه بر ایجاد حس ناامنی در پایتخت باعث شده مردم بغداد از بیم قطعی یا کمبود گاز، به جایگاه‌های توزیع سیلندر گاز مایع هجوم ببرند. کارخانه التاجی در 70 کیلومتری پایتخت یکی از بزرگترین کارگاه‌های شارژ و توزیع سیلندر گاز در عراق محسوب می‌شود.

در حال حاضر نیروهای امنیتی کنترل این کارگاه را در دست دارند و تیم دفاع مدنی در حال اطفای حریق در محل است.

آمار دقیقی از تعداد تلفات این انفجارها منتشر نشده است اما منابع محلی می‌گویند شدت انفجارها و گستردگی عملیات بسیار زیاد بوده است.

داعش در روز‌های گذشته چندین حمله گسترده در داخل شهرهای عراق به ویژه بغداد، پایتخت ترتیب داده است که ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر در حمله شیمیایی داعش به پیشمرگ‌ها گروه تروریستی داعش در روستای ابوشیطه در محور الکویر از مقادیر زیادی گاز سمی استفاده کرده و دست کم 15 پیشمرگ را مصدوم کرده است.

یک منبع مطلع اعلام کرد داعش در این حمله از خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی سمی استفاده کرده است. این منبع در ادامه تاکید کرد،‌ حال زخمی‌ها پس از خروجشان از میدان عملیات بهبود یافته است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

این اولین باری نیست که تروریست‌های داعش از سلاح‌های شیمیایی علیه پیشمرگ‌ها استفاده می‌کنند. آنها در ماه‌های گذشته نیز بارها از این نوع سلاح‌ها علیه پیشمرگ‌ها استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جنایت داعش در شمال بغداد + 18