علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استفاده از چهره‌ها در شیراز/ راه‌اندازی مدرسه فوتبال منچستر


خبرگزاری مهر، استان‌ها – هادی فتحی: تبلیغات رسمی دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چند روز پیش همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه فارس نیز آغاز شد که در این راستا هرچند شور و شلوغی مرحله اول را ندارد اما همچنان داغ است.

در دور دوم تبلیغات، دو نامزد اصولگرا و اصلاح طلب علاوه بر اینکه فعالیت های متعارف تبلیغاتی از جمله چاپ بنرها و پوسترهای مختلف را کم کرده اند از مهمانی دادن های گذشته نیز به طور وسیع خبری نیست.

اما در مقابل موضوعی که جای بنر و پوستر را در شیراز گرفته، استفاده از چهره های مطرح سیاسی کشور در جلسات و همایش ها است .

علاوه بر این چهره های معروف که باعث می شود گروه های مختلف هوادار را جذب کنند چهره های اقتصادی نیز وارد میدان شده اند که هر کدام بنا به تخصص و تجربه برای گروه های مد نظر خود سخنرانی و حمایت از کاندیدای مورد نظر را انجام می دهند.

تلگرام یار کاندیداهای مجلس

اما در فضای دور دوم که دیگر از ساخت فیلم های تبلیغاتی گسترده، عکس های رنگارنگ، تعظیم کردن های گوناگون خبری نیست، فضای مجازی همچنان رسالت خود را انجام می دهد که در این میان نیز «تلگرام» گوی سبقت را از دیگر شبکه ها ربوده است.

تشکیل گروه های مختلف در شبکه تلگرام در شیراز بیش از دیگر حوزه های انتخابیه مد نظر قرار گرفته و گروه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هرکدام به نوبه خود از تلگرام برای جلب نظر مردم استفاده می کنند تا همچنان فضای مجازی یار کاندیداها باشد.

تمامی این حرکت ها را باید در کنار دیدارها و گفتگوهایی چهره به چهره با مردم در مساجد و مراسم مختلف قرار داد که البته این کار در حوزه های انتخابیه فارس ربطی به زمان تبلیغات ندارد بلکه از پایان دور اول انتخابات آغاز شده و تا روز قبل از انتخابات نیز آشکار و پنهان ادامه خواهد داشت.

اما به لطف کم شدن تبلیغات سنتی در شیراز، درختان نارنج و بهار نارنج های اردیبهشت شیراز سالم ماند هرچند باید منتظر ماند تا شب آخر تبلیغات را هم دید.

قومیت اولویت اول انتخاب در شهرستانها

اما در سه حوزه انتخابیه دیگر استان فارس، شور و هیجان به طور کامل با مرکز استان متفاوت است و کاندیداها از تمامی روش های سنتی و مدرن برای کسب نظر مردم استفاده می کنند. به خصوص اینکه در حوزه های انتخابیه غیر شیراز تعداد دهستان و بخش ها بسیار زیاد است.

در این میان اولویت اول در روستاها و شهرهای کوچک استان فارس در موضوع رای دادن بحث قومیت و اقوام است و نگاه سیاسی کمتر مورد توجه قرار می گیرد هرچند در کل استان فارس ۸ کاندیدای موجود به طور مساوی میان اصلاح طلبان و اصولگرایان تقسیم شدند، برخی از این کاندیداها برای از دست ندادن آرای مردمی، حضور خود در جناح های سیاسی را تکذیب می کنند.

شعارهای اعجاب انگیز برخی از کاندیداها به مردم

استفاده از ساده دلی و اعتماد مردم از سوی برخی کاندیداهای سه حوزه انتخابیه فارس تا حدی است که چندی پیش یکی از کاندیداها در میان مردم یکی از روستاهای حوزه انتخابیه وعده داده بود که اگر وارد مجلس شود این روستا را به شهر و سپس به شهرستان تبدیل می کند تا خودشان دارای یک نماینده شوند.

وعده هایی همچون راه اندازی یک شعبه از مدرسه فوتبال منچستر، راه اندازی کلانتری، افزایش نرخ شیر و تخم مرغ، اجازه حفر چاه عمیق و... از جمله وعده های اعجاب انگیزی بود که تنها برای استفاده از اعتماد مردم توسط کاندیداها و یا نزدیکان آنها اعلام می شود.

فضای مجازی در شهرستانهای استان فارس نیز برای خود جایگاه دارد هرچند به اندازه شیراز نیست اما کاندیداها و مشاورین آنها از این فرصت رایگان چشم پوشی نکرده اند.

هرقدر به روزهای پایانی تبلیغات رسمی نزدیک شویم استفاده از فرصت های گوناگون نیز بیشتر می شود و به طور حتم فضای شهر شیراز نیز در روزهای آخر تبلیغات با روز اول متفاوت خواهد بود زیرا کاندیداها پوستر، تراکت و یا ابزارهای تبلیغاتی خود را انبار نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه شیراز، داراب و زرین دشت، ممسنی و رستم، نی ریز و استهبان با حضور ۸ کاندیدا برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
آشنایی با مدرسه فوتبال منچستر