سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمیدرضاترقی: اصولگرایان، اقتصاد خرد و اصلاح طلبان، اقتصاد کلان را دنبال می کنند


حمیدرضاترقی: اصولگرایان، اقتصاد خرد و اصلاح طلبان، اقتصاد کلان را دنبال می کنند آریا/ حمیدرضاترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری آریا درباره شعارهای انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان و تاکید بر اقتصاد در برنامه های انتخاباتی گفت: دلیل روشن این است که مشکلات اقتصادی مردم پس از برجام حل نشده و همچنان باقی است. تفاوت شعار اصلاح طلبان که به اقتصاد اشاره کردند نشان دهنده توجه آنها به اقتصاد کلان است نه اقتصاد خرد. در حالی که مشکلات مردم در اقتصاد خرد است و اصولگرایان آن را در قالب معیشت مطرح کرده اند. چون بحث معیشت مردم از جمله بیکاری نسل جوان، عدم رونق کسب و کار و رکود در اقتصاد کشور به اقتصاد خرد مربوط می شود. در حالی که اصلاح طلبان باز هم مثل گذشته به مسئله اقتصاد کلان توجه دارند و همان سیاستی را دنبال می کنند که کارگزاران در دوران سازندگی به آن پرداختند و توسعه اقتصادی را مدنظر قرار دادند اما توجه ای به عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی نداشتند.
وی در خصوص قرار دادن مقوله «امنیت» در شعار انتخاباتی اصولگرایان گفت: در این شعار امنیت منطقه ای مطرح است که حفظ آن بسیار مهم است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر در سوریه با تروریستها نمی جنگیدیم، باید در کرمانشاه و همدان با آنها می جنگیدیم. بحث امنیت منطقه ای و ملی ما با هم گره خورده و لازمه امنیت داخلی کشور و جلوگیری از ورود تروریستها به داخل کشور این است که مرزهای مقابله با تروریسم را در خارج از مرزهای کشور قرار دهیم و در آنجا با آنها بجنگیم تا امنیت در داخل کشور حفظ شود و امکان فعالیتهای اقتصادی و اداره امور جامعه بهتر فراهم شود. در این مقوله تفاوت کاملا استراتژیک بین اصلاح طلبان و اصولگرایان این است که آنها به امنیت منطقه ای بی توجه هستند و از آن غفلت می کنند و این غفلت موجب می شود ما نسبت به تروریسم و اقدامات ضد امنیتی که در منطقه صورت می گیرد، توجه لازم را نداشته باشیم.
ترقی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری آریا در خصوص تبعیت طیف های مختلف اصولگرا از لیست 30 نفره اصولگرایان و انصراف به نفع ائتلاف نیز گفت: هنوز دستور تشکیلاتی برای انصراف ثبت نام کنندگان اعلام نشده و به مرور این کار درهفته آینده انجام خواهد شد و با توجه به اینکه همه اصولگرایان و تشکل های آنها در جمع بندی و رسیدن به نتیجه ائتلاف دخیل بودند و امضای مکتوب و اخلاقی دادند، لذا جای نگرانی نیست و لیست اصولگرایان، لیست واحد خواهد بود و سایر اصولگرایان در زمان خود انصراف شان را اعلام خواهند کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آریا


ویدیو مرتبط :
مقدمات اقتصاد خرد و کلان (دوره الکترونیکی)