سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ 10 چیزی که نباید هیچ‌گاه به صورت آنلاین خرید


آی تی آموزی/ 10 چیزی که نباید هیچ‌گاه به صورت آنلاین خرید

خرید آنلاین در کشور ما به‌شدت رو به رشد است و به همین دلیل نیز بسیاری از ما هنوز به نحو مناسبی با خرید در محیط مجازی آشنا نیستیم و ممکن است با مشکلاتی در این مسیر روبرو شویم. برای خریدهای آنلاین علاوه بر مشکلات فنی، ممکن است عدم آشنایی با محصولات نیز دردسرساز شود و به همین دلیل در ادامه 10 چیزی که نباید آنلاین خریداری کرد، به شما معرفی می‌کنیم.

آی تی رسان/ خرید آنلاین در کشور ما به‌شدت رو به رشد است و به همین دلیل نیز بسیاری از ما هنوز به نحو مناسبی با خرید در محیط مجازی آشنا نیستیم و ممکن است با مشکلاتی در این مسیر روبرو شویم. برای خریدهای آنلاین علاوه بر مشکلات فنی، ممکن است عدم آشنایی با محصولات نیز دردسرساز شود و به همین دلیل در ادامه 10 چیزی که نباید آنلاین خریداری کرد، به شما معرفی می‌کنیم.

هر چیزی که در سایت‌های مشکوک عرضه می‌شود

این موضوع تنها به چیزهایی که نباید خرید بازنمی‌گردد، بلکه مشکل اصلی مربوط به محیطی است که خرید در آن انجام می‌شود. برخی از سایت‌ها محیطی نسبتا مشکوک دارند. البته ممکن است این سایت‌ها در نخستین نگاه عادی به نظر برسند ولی این نشانه‌ها می‌تواند به شما وجود یک سایت مشکوک را اعلام کند:
– قیمت بسیار عالی و تخفیف باورنکردنی
– تعدد فونت‌های مختلف و سایزهای گوناگون متن
– طراحی از مد افتاده و قدیمی
– آدرس عجیب‌ وغریب وب‌سایت
بنابراین در صورت مواجهه با چنین سایت‌هایی به‌هیچ‌عنوان از آن‌ها خرید نکنید زیرا با این کار تنها امنیت خود را به خطر انداخته‌اید.

وسایل نقلیه

شاید در نخستین نگاه خرید آنلاین خودرو چندان عجیب نباشد و ممکن است نمونه‌های فراوانی از افراد را دیده باشید که خرید موفق آنلاین خودرو یا موتورسیکلت را تجربه کرده‌اند ولی بنا به دلایلی خرید آنلاین خودرو توصیه نمی‌شود:
– قوانین این سایت‌ها معمولا به حدی زیرکانه است که ممکن است در صورت عدم رضایت نتوانید معامله را فسخ کنید.
– محیط داخلی خودرو و حسی که به شما خواهد داد امری بسیار مهم در راحتی شماست و این حس به‌صورت آنلاین القا نخواهد شد.
– خرید خودروی آنلاین ممکن است با تفاوت در پرده‌های رنگ خودرو و محیط داخلی همراه باشد زیرا تعریف رنگ‌ها در نمایشگر‌ها و هم‌چنین بر اساس دوربینی که عکس با آن گرفته شده است، متفاوت خواهد بود.
بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که بدون دیدن خودرو از نزدیک برای خریداری کردن آن اقدام نکنید.

داروهای تجویزشده توسط پزشک

شاید این مورد را نیز بتوان هم‌رده با مورد اول به‌حساب آورد. خرید دارو به‌صورت آنلاین معمولا بسیار سریع است ولی علیرغم وجود سایت‌های معتبر برای این کار، سایت‌های جعلی فراوانی تنها با تغییر یک عبارت در دامنه می‌توانند شما را فریب بدهند.
به‌این‌ترتیب ممکن است با دارویی روبرو شوید که جعلی و یا تاریخ‌مصرف گذشته است. بنابراین اگر می‌خواهید آنلاین دارو بخرید، تنها به دامنه‌های مورد تائید مراکز معتبری مانند وزارت بهداشت اعتماد کنید. هرچند که این نوع از خرید و فروش آنلاین در ایران هنوز چندان باب نیست ولی آگاهی داشتن از شرایط آن می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به کار شما بیاید.

داروهای غیرقانونی

معنی داروهای غیرقانونی در دو بخش قابل تفسیر است: مواد مخدر و داروی بدون داشتن نسخه
در هر دو صورت باید بدانید کسی که این دو مورد را به شما می‌فروشد، ریگی به کفش دارد و به دنبال این است که از خود ردی برجای نگذارد. با قرار دادن این موارد در یک معادله 2+2 می‌توانید درک کنید که چرا خرید داروهای غیرقانونی به‌صورت آنلاین برای شما خطرناک است.

محصولات کپی از کار طراحان حرفه‌ای

طراحان حرفه‌ای تلاش زیادی برای تولید محصولات خود می‌کنند. لباس‌ها و کیف‌ها و سایر تجهیزاتی ازاین‌دست ممکن است در بازارهای آنلاین به‌وفور یافت شوند ولی چگونه می‌توان از اصل بودن آن‌ها اطمینان داشت؟ در شرایط خرید فیزیکی می‌توان با لمس جنس ماده تولیدی به بسیاری از مشکلات پی برد ولی در خرید آنلاین تنها می‌توانید عکس‌هایی را مشاهده کنید که فاقد چنین امکانی هستند.
در این صورت باید به دو نکته توجه داشته باشید: نخست این‌که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست و وقتی‌که یک کیف مارک‌دار را باقیمتی یک‌سوم نمونه اصلی آن در بازار مشاهده کردید، بدانید که به‌احتمال 99 درصد با جنس تقلبی روبرو هستید و دوم این‌که تنها از بازارهای آنلاین معتبر خریداری کنید تا جنس اصل به دست شما برسد.

لوازم بزرگ منزل

خرید لوازم بزرگ برای منزل در محیط آنلاین به دو دلیل می‌تواند دردسرساز باشد: نخستین مورد این است که نمی‌توان انتظار داشت که حمل‌ونقل توسط وب‌سایت فروشنده انجام شود و به همین دلیل نیز اگر آسیبی به جنس خریداری‌شده وارد شود، فرایند بازگرداندن جنس به فروشنده دردسرساز و زمان‌بر خواهد بود.
مورد دوم نیز به خدمات پس از فروش بازمی‌گردد که می‌تواند بسیار پیچیده باشد و به همین دلیل نیز اگر می‌خواهید این دست از وسایل (مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی و …) را آنلاین بخرید، بهتر است از سایتی معتبر اقدام کرده و پیش از خرید برای مطالعه دقیق قوانین فروش و خدمات اقدام کنید.

لوازم‌آرایشی

درزمینه لوازم‌آرایشی نیز دو مشکل برای خرید آنلاین وجود دارد:
نخستین مورد رنگ‌بندی است که پیش‌ازاین نیز به آن اشاره شد که بر اساس دوربین عکاسی و نمایشگر می‌توان رنگ‌های مختلف را چند پرده متفاوت دید که این امر درزمینه لوازم‌آرایشی بسیار مهم‌تر از سایر موارد است.
دومین مورد نیز به عدم امکان تست بازمی‌گردد زیرا معمولا نمی‌توان لوازم‌آرایشی را پس داد و همین امر موجب می‌شود تا خرید لوازم‌آرایشی به‌صورت آنلاین، بسیار ریسکی باشد.

خانه

شاید این مورد به‌هیچ‌عنوان نیازی به توضیح نداشته باشد زیرا به‌سادگی می‌توان درک کرد که خرید یک خانه شامل نکات بسیار ریزی است که بدون حضور فیزیکی در خانه نمی‌توان به این نکات پی برد. ازجمله این نکات می‌توان به زوایای تقاطع دیوارها، ابعاد داخلی کمدها و غیره اشاره کرد.

عطر

خریدن عطر به‌صورت آنلاین ممکن است به دو دلیل برای شما دشوار باشد:
نخست این‌که ممکن است جنس خریداری‌شده تقلبی از کار دربیاید و مورد دوم نیز این‌که خریداری کردن عطر جدید به‌صورت آنلاین، یک حماقت محض است زیرا بوی عطر ممکن است برای فرد خوشایند نباشد و این دست از اجناس به‌هیچ‌عنوان قابل بازگرداندن نیستند.

حیوانات خانگی

شاید تنها حیوانی که بتوان به‌صورت آنلاین و با خیال راحت خریداری کرد را ماهی دانست. سایر حیوانات ممکن است توسط مراکزی عرضه شوند که این موجودات بی‌زبان را در محیطی بد نگاه داشته‌اند و همین امر ممکن است به شکل‌گیری بیماری‌هایی در آن‌ها منتهی شود که می‌تواند حیوان را برای یک‌عمر در عذاب نگاه دارد و شما نیز باید در این عذاب شریک شوید. پیشنهاد می‌شود که بدون دیدن حیوانات و محیط نگهداری از آن‌ها از نزدیک، برای خریداری کردن حیوان خانگی اقدام نکنید که ریسک زیادی دارد.


ویدیو مرتبط :
آموزش نحوه خرید و فروش سهام به صورت آنلاین