سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بذرپاش: سران فتنه با طرح «تقلب» ‌آب به آ‌سیاب دشمن ریختند‌


بذرپاش: اگر ایران از شعار نه غزه و نه لبنان سال ۸۸ پیروی می‌کرد، اکنون داعش در خیابان‌های کشور سر می‌برید

تسنیم/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت ایران از شعار نه غزه و نه لبنان سال ۸۸ پیروی می‌کرد، اکنون داعش پس خیابان‌های تهران و زاهدان سرمی‌برید.

مهرداد بذرپاش در همایش «یادمان نمی‌رود…حماسه 9 دی» که به مناسبت 9 دی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: همانطور که خرمشهر راخدا آزاد کرد 9 دی را هم خدا برپا کرد تا بی‌بصیرتان در جامعه اسلامی مشخص شوند.

بذرپاش با اشاره به یوم الله 9 دی نامگذاری این روز را بسیار زیبا و بیادماندنی دانست و افزود: دشمن برای همه ملت ایران از سیستانی، اهل تسنن، اهل تشیع و همه یک خواب دیده بود و آن تغییر نقشه جغرافیایی کشور بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اما در کشور برخی بی‌بصیرتان توطئه را یک توهم می‌دانند و برای تخفیف آن لطیفه سازی می‌کنند.

وی افزود: مدیران اجرایی کشور کم‌کاری خودشان را پشت تحریم‌ها و قضیه برجام پنهان کرده‌اند و همه چیز را به ارتباط با آمریکا و 1+5 گره زدن‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون 3 نسل تحریم داشته‌ایم: نسل اول زمان تسخیر سفارت آمریکا در ایران، نسل دوم زمان انفجار مقر نظامی آمریکا در لبنان که در این اتفاق ایران را متهم کرده بودند و قضیه آماتو بود و نسل سوم تحریمها مصادف شد با سال 2002 میلادی

بذرپاش افزود: ما 3 نسل مذاکره با دولت‌های غربی داشته‌ایم، نسل اول سال 1382 تا 1384، نسل دوم 1384 تا 1389 و نسل سوم از 1389 تاکنون که هرکدام دستور کار خودش را داشت و فتنه 88 از اینجا آغاز شد.

وی افزود: فتنه 88 از نظر اقتصادی برای کشور بسیار سنگین بود و اکنون برخی از افراد جامعه دم از برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور می‌زنند و با بهانه قرار دادن تحریم‌ها، مشکلات را به آن عودت می‌دهند.

وی قطعنامه 1929 را فقط به‌دلیل فتنه 88 دانست و گفت: خواب کشورهای غربی 2 قطبی سازی کشور به قطب اقتصاد و قطب مولفه‌های مبتنی به آرمان بود و می‌خواستند کشور را 2 قطبی کنند اما جمهوری اسلامی ایران برطبق موازین شرعی هر 2 قطب را کنار هم می‌داند.

بذرپاش افزود: برخی از سران فتنه و طرفدارانشان ادعای ملی‌گرایی دارند اما ملی‌گراترین افراد جامعه شهدا و ایثارگران و همه افراد جامعه از جمله شیعه و سنی هستند.

وی درحال حاضر تحریم ویزا و نگهداشتن دارایی‌های ایران را به‌دلیل حمایت ایران از مردم مظلوم منطقه دانست و افزود: اگر دولت ایران از شعار نه غزه و نه لبنان سال 88 پیروی می‌کرد اکنون داعش پس خیابان‌های تهران و زاهدان سرمی‌برید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای می‌خواهند با الفاظی مثل تندرو، نیروهای انقلاب را به حاشیه ببرند، اما این ملت وظیفه خودش را خوب تشخیص می‌دهد و مانند پیروان پیامبر در صدر اسلام مطیع رهبر و ولی امر زمان خودشان هستند.

وی پلن A آمریکا را مذاکرات هسته‌ای و پلن B را دوقطبی سازی ایران که کاهش قیمت نفت در راستای همین کار است دانست و افزود: البته ما در دیپلماسی انرژی ضعیف عمل کردیم.

وی گفت: آمریکا با صادر کردن نفت خود با وجود اینکه خودش 300 میلیارد دلار مصرف انرژی دارد هم می‌خواست برای کشورهای مثل ایران و روسیه مشکل اقتصادی به‌وجود آورد و هم خودش انرژی ارزان بدست آورد اما در این اثنا به نفع کشور چین با مصرف انرژی 500 میلیارد دلار شد و حالا به فکر این است که راه چاره‌ای برای این‌کار پیداکند.

در پایان این مراسم دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان تقاضای محاکمه فتنه‌گران را به اشد مجازات خواستار شدند.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کسانی که در فتنه 88 دست داشتند مرگ بر سران فتنه