علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مقابله با تروریسم نیاز به ایده و تفکر دارد


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، پروفسور عبدالسلام المجالی امروز شنبه در آئین آغاز به کار بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام هدف از برگزاری این اجلاس را گسترش و تعمیق روابط کشورهای عضو کنفرانس اسلامی ذکر کرد و افزود: در جهان اسلام همیشه به گذشته درخشان خود می نگریم چرا که انسان های متعلق به تمدن عظیم ما در همه عرصه ها پیشرفت داشته اند.
وی با ارائه نقل قولی از دکتر علی شریعتی افزود: نفس بیدار متعلق به کسی است که از شرایط انسانی عصر و موقعیت تاریخی و اجتماعی خود آگاهی داشته باشد و این آگاهی لاجرم به حفظ مسوولیت منجر می شود.
المجالی برگزاری این جلسه را نمودی از مسوولیت اجتماعی دانست و گفت: امروز سطح خشونت به سطح بی سابقه ای در دنیا رسیده و هر روز در انتظار اخبار خشونت آمیز از خواب بیدار می شویم و سوال این است که اسلام و مسلمین با خشونت و ترور می شناسند.
وی با بیان اینکه در قرن بیست و یک عصر جهانی شدن زندگی می کنیم و لازم است همبستگی را ایجاد کنیم، گفت: مقابله با تروریسم متکی با زور نیست بلکه نیاز ایده، تفکر و گفت و گو دارد.
وی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه تا ابد همسایه یکدیگر خواهند بود، گفت: بیایید همه با هم برای برقراری صلح برای مردم کشورمان و برقراری ارتباط مناسب در میان کشورهای همسایه تلاش کنیم.
دبیرکل آکادمی علوم جهان اسلام سه حوزه مهم برای تفکر یکی توازن جهانی، برقراری گفت و گوی حاکی از احترام با تمام جوامع و مباحث اقتصادی را پیشنهاد داد و افزود: علم و فناوری ابزار توسعه اقتصادی و اجتماعی است و باید برای شکوفایی علم و فناوری آن را تغذیه و هدایت کرد.
المجالی با اشاره به ضرورت حفظ سرمایه های انسانی فعال در حوزه علم و فناوری گفت: در اغلب کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صادرات محصولات پیشرفته و های تک وجود ندارد. در کمتر از 25 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، آکادمی علوم ملی وجود دارد، این آکادمی حامیان قدرتمند علم و نهادهای مشاوره ای در کشورها هستند.
وی گفت: این نهادها به عنوان بخشی از دورنمای علم و فناوری کشورها به ویژه کشورهای دارای اقتصاد نوظهور مانند ایران، برزیل، چین، مالزی، هند و مکزیک هستند.
وی افزود: در مورد ایران همواره تاکید بر ارتباط کشور با برنامه هسته ای و قطعنامه منع استفاده از سلاح هسته ای بوده است، داشتن دانش هسته ای صلح آمیز مایه مباهات است، همانگونه که ایرانیان به دانش نانو فناوری، سلول های بنیادی و ماهواره ها برخود می بالند.
به گفته دبیرکل آکادمی علوم جهان اسلامی تحریم های غیرمستقیم غرب موجب تسریع روند ایجاد اقتصاد دانش بنیان در ایران شده است و این امر به عنوان موقعیتی قابل توجه و در خورد توجه است.
علمی**9340**3061**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آشکارساز ذرات، ابزاری برای مقابله با خطر تروریسم