فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جنتی: با انتقال نمایشگاه کتاب یکی از آرزوهای ما محقق شد/ قالیباف: بیش از 90درصد ناشران می‌خواهند نمایشگاه در شهرآفتاب باشد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد در مراسم امضای تفاهمنامه حضور نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب گفت: انتقال مکان نمایشگاه مهمترین اتفاق این دوره از نمایشگاه کتاب به شمار می رود و نقطه عطفی در نمایشگاه کتاب تهران است. امکانات زیرساختی شهر آفتاب این نوید را دارد که این محل مکان محلی برای برگزاری نمایشگاه های مختلف کشور باشد

صالحی افزود: ابن تفاهم نامه فرصنی را ایجاد می کند که به نمایشگاه با نگاه بهتری بنگریم.

 

در ادامه این مراسم علی جنتی وزیر ارشاد گفت: فکر می کنم یکی از آرزوهای ما در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرد، چرا که در طول 37 سال گذشته مکان مناسبی برای نمایشگاه های بین المللی نداشتیم و شهرداری از چند سال پیش همتی را برای آماده سازی چنین فضایی انجام داد و شهر آفتاب برای نمایشگاه کتاب آماده شد. البته سال گذشته وقتی از شهر آفتاب بازدید کردیم باورمان نمی شد که این مکان برای نمایشگاه کتاب آماده شود.

 

وزیر ارشاد افزود: شهر آفتاب طی 4 ماه و با کار شبانه روزی شهرداری آماده شد، البته برخی از ناشران و غرفه داران برای دوری مسیر نگرانی هایی داشتند ولی خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه بودیم.

وی ادامه داد: سال اول وجود برخی مشکلات طبیعی است و قطعا هر زمان دیگری که نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار می کردیم، برخی مشکلات وجود داشت و امیدواریم ستل آینده با استفاده از تجارب موجود نمایشگاه بهتری را داشته باشیم، البته در 3 باری که از نمایشگاه بازدید کردم هم مردم و هم ناشران از برگزاری نمایشگاه در این محل رضایت داشتند و خوشبختانه هم استقبال و هم فروش خوبی داشتیم.

 

در ادامه مراسم قالیباف شهردار تهران گفت: یک دهه قبل از حضورم در شهرداری یکی از برنامه های شهرداری موضوع مکان نمایشگاه های بین المللی بود و از اینکه این مهم به سرانجام رسید، خدا را شکر می کنم.

وی ادامه داد: بخشی از ترافیک و آلودگی شهر تهران مربوط به برگزاری نمایشگاه های بین المللی به خصوص نمایشگاه کتاب در داخل شهر بود یکی از برنامه های دقیق مدیریت شهری همین بحث بود و شهرداری طی برنامه ریزی ای کار شهر آفتاب را در سال 90 آغاز کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه آغاز کار شهر آفتاب با نمایشگاه کتاب باعث مسرت است، افزود: شهر آفتاب کار خود را با یک نمایشگاه فرهنگی و جمعیت میلیونی آغاز کرد.

قالیباف به امضای تفاهم نامه با وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: نفس این تفاهم نامه کمک به اهالی کتاب، فرهنگ و رسانه ها به ویژه رسانه مکتوب است و طی این تفاهم نامه نمایشگاه کتاب تا سال 1400 به صورت رایگان در شهر آفتاب برگزار می شود و تنها محل اجاره غرفه ها گرفته می شود، درحقیقت می خواهیم با این کآر به انتشار کتاب و تقویت فرهنگ مکتوب کمک کنیم.

وی تصریح کرد: کمک به حوزه نشر باعث برقراری ارتباط بهتر با سایر کشورها می شود و امیدواریم سال آینده شاهد شرایط بهتری نسبت به امسال در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم، همچنین بیشتر از 91 درصد از ناشران علاقه دارند که نمایشگاه کتاب سال آینده نیز در این مکان برگزار شود.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
روایت ناشران از دیدار با رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب