سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آرمان نوشت: کارت دعوت پایداری برای اصلاح‌طلبان!


آرمان نوشت: کارت دعوت پایداری برای اصلاح‌طلبان! آرمان/ متن پیش رو در آرمان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
روز دوشنبه بود که پیامکی با این محتوا برای تعدادی از اصلاح‌طلبان ارسال شد: «با عرض سلام. از جنابعالی دعوت می‌شود به همراه دیگر دوستان متدین خود سه شنبه 4 اسفند ساعت 3 بعد از ظهر در همایش بزرگ اصولگرایان شرکت فرمایید. میدان بهارستان مدرسه عالی شهید مطهری جبهه پایداری استان تهران» اما ارسال این پیامک برای طیف رقیب به چه معناست؟

چند گمانه برای یک دعوتنامه

جالب اینجاست اینان در حالی برای اصلاح‌طلبان دعوتنامه ارسال کردند که اظهاراتشان با این اقدام در تناقض است مثلا بهرام بیرانوند عضوجبهه پایداری با بیان اینکه فتنه‌گران می‌خواهند اصولگرایان در رسانه‌های اصلاح‌طلب علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند، گفت: «همه گروه‌های اصولگرا باید نسبت به توطئه‌ فتنه‌گران هوشیار باشند و در زمین رسانه‌های آنان بازی نکنند.» این نصیحت نماینده بروجرد به همطیفانش شاید به معنای آن است که آنها درصدد این هستند رقیب خود را جذب کنند که البته به دلایلی این احتمال را باید منتفی دانست چرا که معمولا در نشست‌های سیاسی گروهی اصولگرایان، موضوعاتی مطرح می‌شود که نباید به طور کامل به اطلاع رقیب برسد بنابراین دعوت از طیف اصلاح‌طلب برای حضور در مراسم اصولگرایان با این هدف کمی بعید است. شاید هم در حالتی بدبینانه، این دعوت پشت پرده یک برنامه‌ریزی در اتاق فکر باشد بدین معنا که آنها از برخی اصلاح‌طلبان دعوت می‌کنند تا در نشست حضور داشته باشند و سپس اطلاعاتی را از پشت تریبون اعلام کنند که حقیقت نداشته باشد تا از این طریق اردوگاه اصلاح‌طلبی را به چالش بکشانند هر چند اصلاح‌طلبان با توجه به آگاهی و اطلاعاتی که دارند فریب این اطلاعات اشتباه احتمالی را نخواهند خورد. در حالتی خوشبینانه که البته بسیار دور از واقعیت جلوه می‌کند، شاید پایداری به این نتیجه رسیده باشد که باید به شعار اصلاح‌طلبان مبنی بر همراهی نیروهای داخل کشور با یکدیگر رسیده باشد و بخواهد با این دعوتنامه‌ها باب دوستی را بگشاید.

اصولگرا فقط پایداری نیست

البته این دعوتنامه برای همایش اصولگرایان است و جبهه پایداری تنها عضو این اردوگاه محسوب نمی‌شود چرا که ظاهرا این همایش برای تمام اصولگرایان است بنابراین برای دعوت به این همایش باید اکثر مدعوان مطلع از دعوت‌شدگان باشند که در این صورت معمای چرایی دعوت از اصلاح‌طلبان پیچیده‌تر می‌شود. مثلا «عضو ارشد موتلفه چندی پیش با اشاره به تحرکات رسانه‌های اصلاح‌طلب اظهار داشت: از مدت‌ها قبل به ویژه از زمانی که ائتلاف اصولگرایان مطرح شده است برخی نشریات اصلاح‌طلب سعی در ایجاد تفرقه دارند و تیترهای درشت می‌زنند که اصولگرایان با هم به ائتلاف نرسیده‌اند یا فلان چهره اصولگرا در جلسات نیامده است. اسدا... بادامچیان افزود: برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب برخی مواقع خبرهای غیر واقعی منتشر می‌کنند و گاه تحلیل‌هایی می‌کنند که اصولگرایان به ائتلاف نمی‌رسند و اکنون که ائتلاف اصولگرایان به نتیجه رسیده است برخی عصبانیت خود را در پایگاه‌های شخصی‌شان با عبارت و کلمات خاصی به کار می‌برند.» بنابراین اینگونه اتهام‌زنی به اصلاح‌طلبان با دعوت از آنها همخوانی ندارد.

اصلا اصلاح‌طلبان ارزشی هستند؟

نکته قابل توجه در این دعوتنامه آن بخش بود که نوشته شده است: «به همراه دیگر دوستان متدین خود»؛ آیا اصولگرایان به ویژه طیف جبهه پایداری همواره بر طبل متدین نبودن اصلاح‌طلبان نمی‌کوبیدند پس چه شده است که اکنون نه‌تنها ‌میهمان را متدین می‌داند بلکه می‌خواهند اصلاح‌طلبان دیگر هم با این ‌میهمان همراه شوند. آیا اینان فراموش کردند که هنوز زمان زیادی از روزهایی نگذشته است که 12نماینده مجلس مدعی صدها جاسوس در رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب شده بودند و مطهری در آن برهه خطاب به این نمایندگان گفته بود «به طور کلی این افراد دیدشان اینگونه است که اصلاح‌طلب‌ها ضدانقلاب و کافر هستند و وقتی این افراد چنین دیدی دارند حتما اینگونه هم قضاوت می‌کنند. این افراد اصلاح‌طلبان را دشمن می‌دانند که این درست نیست زیرا ما اصلاح‌طلبان زیادی داریم که بسیار بیشتر از بسیاری از اصولگرایان، اصولگرا و متدین‌ هستند و این نگاه، نگاه غلطی است.» جبهه پایداری در حالی تاکید بر متدین بودن افراد حاضر در نشست اصولگرایان کرده است که قاسم روانبخش از اعضای جبهه پایداری در تلگرامش نوشته است: «شعار ما: با شجاعت، با درایت، علیه تبعیض، به سوی پیشرفت» و هیچ مولفه دینی در آن لحاظ نشده است.

*مطهره شفیعی

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آرمان


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند