فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



موزه دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد


به گزارش ایرنا، در این موزه اسناد تاریخی، تصاویرقدیمی، تکنولوژی آموزشی دهه های پیشین دانشگاه صنعتی اصفهان، وسایل آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری که طی چند دهه گذشته در این دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته است، نگهداری می شود.
این موزه با تلاش های مهندس محسن قاسمی کارشناس ارشدگروه مهندسی بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان، فعال میراث فرهنگی و عضو انجمن موزه داران اصفهان در مجاورت پژوهشکده فولاد این دانشگاه راه اندازی شده است.
قاسمی با بیان اینکه این مجموعه طی قریب به یکسال و نیم گذشته از بخش های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان جمع آوری شده است، گفت: پس از ارائه پیشنهاد تأسیس موزه و موافقت مدیریت دانشگاه، اقلام تاریخی موجود جمع آوری، ساماندهی و به مکان اختصاص یافته بدین منظور منتقل شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری واحدهای مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور ارائه اقلام تاریخی در دسترس و نیز اختصاص فضای فیزیکی وسیع تر جهت این مجموعه، این موزه در آینده نزدیک توسعه یابد.
پیش از این نیز موزه تخصصی سنگ و کانی مرحوم استاد دکتر سیدحسن بصیر با بیش از 450 نمونه از کانی ها و سنگ های کم نظیر و نادر جمع آوری شده از 44 کشور دنیا در دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان تاسیس شده بود.
دانشگاه صنعتی اصفهان در گستره ای به وسعت سه هزار و 300 هکتار در سال 1356 در شمال اصفهان بنا شد.
این دانشگاه هم اکنون در رشته های فیزیک ، مهندسی مواد ،ریاضی ، مهندسی معدن ،شیمی ،مهندسی عمران ، حمل و نقل ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کشاورزی ، مهندسی شیمی ، مهندسی منابع طبیعی ، مهندسی نساجی ، مهندسی برق و کامپیوتردانشجو می گیرد.
2093/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افتتاح سلف پردیس دانشگاه صنعتی شاهرود