سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ایرانی ها چقدر نوشابه مصرف می کنند؟


تغذیه/ایرانی ها چقدر نوشابه مصرف می کنند؟جام نیوز/ متخصص ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سرانه مصرف نوشابه برای هر فرد در دنیا 10 لیتر است که متاسفانه این سرانه در ایران 40 لیتر است.
دکتر سید وحید احمدی طباطبایی با بیان اینکه چهار برابر دنیا نوشابه مصرف می‌کنیم در حالی که یک سوم کشورهای پیشرفته شیر می‌خوریم، ادامه داد: سالیانه حدود چهار هزار میلیارد تومان صرف خرید نوشابه می‌شود که این هزینه معادل یک ماه یارانه در کشور است.
وی اضافه کرد: قندی که داخل نوشابه‌های ایرانی استفاده می‌شود نسبت به جهان بالاست و همین باعث شده که نوشابه شیرین‌تر و خوشمزه تر شود. رنگ های موجود در داخل نوشابه غیر مجاز است که عوارض کبدی را به همراه دارد.
احمدی طباطبایی بیان کرد: اسید فسفریک موجود در نوشابه می‌تواند با کلسیم، منیزیم و روی در روده اتصال پیدا کند و باعث می‌شود که جلوی باز جذب کلسیم گرفته شود به این دلیل مصرف نوشابه پوکی استخوان به همراه دارد.
متخصص ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قندبالایی که نوشابه‌ها دارند عامل چاقی است. به عنوان مثال فردی که دو لیوان نوشابه بخورد باید 45 دقیقه تا یک ساعت بدود تا این کالری از بین برود.

این متخصص ارتقای سلامت دانشگاه در پاسخ به این سئوال که مصرف ماء الشعیر می‌تواند به اندازه نوشابه مضر باشد، درباره علت آن گفت: چون مواد شیرین کننده داخل آن وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بهترین نوشابه هایی که توصیه می شود دوغ‌های خانگی کم نمک و شربت سکنجبین است که خودمان تهیه می‌کنیم.
احمدی طباطبایی اضافه کرد: مطالعات ثابت کرده، اسید فسفریک داخل نوشابه باعث پوسیدگی دندان شود. مصرف نوشابه باعث افزایش فشار خون، دیابت و چاقی می‌شود.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
خانم های ایرانی چقدر پول واسه لوازم آرایش مصرف می کنند؟