سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انحراف چشم در کودکی با عینک و در بزرگسالی با جراحی قابل‌درمان است/آسیب‌های جبران ناپذیر چهارشنبه‌سوری


مهدی رخصت یزدی متخصص چشم در تعریف انحراف چشم یا استرابیسم به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: اگر چشم در حالت معمول و زمانی که فرد روبه‌رو را نگاه می‌کند در خط مستقیم نباشد می‌توان گفت که چشم دارای انحراف است و انحراف ممکن است به داخل یعنی به‌طرف بینی یا خارج، به‌طرف بالا یا پایین باشد که علت به‌وجود آمدن هرکدام متفاوت است.

وی در خصوص علل ایجاد انحراف چشم گفت: انحراف چشم در کودکان معمولاً ارثی یا مادرزادی است. اگر کودک از زمان تولد دچار انحراف باشد یا اگر چشم کودک ضعیف باشد و دارای دوربینی شدیدی باشد می‌تواند در 1 تا 2 سالگی موجب انحراف چشم شود. در بزرگسالان نیز فلج عضلانی یا ضربه یا بیماری قند  یا تومورهای مغزی از علل شایع به وجود آمدن انحراف چشم است.

رخصت یزدی ایجاد دوبینی در بزرگسالان را شایع‌ترین علامت انحراف چشم دانست و افزود: در کودکان و در اغلب موارد فقط از روی ظاهر کودک انحراف چشم قابل‌تشخیص است.

این فوق تخصص جراحی قرنیه درمان انحراف چشم را با توجه به علل ایجاد آن متفاوت عنوان کرد و گفت: اگر انحراف چشم به علت ضعف چشم و در کودکی باشد درمان با عینک صورت می‌پذیرد و در غیر این صورت اگر انحراف چشم به علت اختلالات عضلانی باشد باید جراحی انجام شود.

و ی در پایان و در خصوص چهارشنبه‌سوری و مشکلات و معضلاتی که برای سلامتی دارد افزود: متأسفانه در این روز جوان‌ها با توجه به شور و هیجان بالا نسبت به‌سلامت خود کم‌توجه می‌شوند؛ استفاده از مواد محترقه و منفجره می‌تواند موجب آسیب‌های جدی به چشم شود. مواد منفجره در صورت برخورد با چشم می‌تواند قرنیه و عدسی را پاره کند، چشم را دچار آب‌مروارید کند و حتی شبکیه را پاره کند درنتیجه باعث کوری در فرد شود.

این متخصص چشم سوختگی در چشم، پلک صورت و دست‌و پا را از دیگر آسیب‌های جدی چهارشنبه پایان سال به‌سلامتی دانست و توصیه کرد افراد در این مراسم شرکت نکنند و اگر شرکت می‌کنند از مواد محترقه و انفجاری استفاده نکنند.

 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند جهت/ آسیب های جبران ناپذیر شبکه های ماهواره ای