سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی طرح 2 فوریتی تمدید اجرای یک ساله برنامه پنجم توسعه+ متن کامل طرح


محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از تقدیم طرح دو فوریتی نمایندگان برای تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه در سال آینده به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد و گفت: برخی نمایندگان مجلس معتقدند که لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، کامل نیست و باید برای تکمیل و اصلاح بخش‌هایی از آن، به دولت برگردانده شود.

وی با بیان اینکه طرح دو فوریتی تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه برای سال 95 هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: 30 تن از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده و خواستار تمدید قانون برنامه پنجم توسعه شده‌اند.

طرح دو فوریتی نمایندگان برای تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه در سال آینده به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراما همان‌گونه که استحضار دارید برنامه‌های توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به عنوان مهمترین اسناد بالادستی می‌باشند و نقش بسیار مهمی در هدایت و تبیین راهبردهای نظام برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 دارند.

اکنون که مدت زمان اجرای برنامه پنجم توسعه در حال اتمام است و تأخیر دولت محترم در ارسال لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس شورای اسلامی و نیز عدول دولت از آئین‌نامه داخلی مجلس جهت ارائه لایحه بودجه سال 95 حداکثر تا 15 آذر ماه سال جاری که تا به امروز نیز ارائه نگردیده است، به نظر می‌رسد همزمانی ارائه لایحه برنامه ششم و لایحه بودجه سال 95 که قرار است در روزهای آینده ارائه شود، از یک سو و نیز درگیر شدن کمیسیون‌های تخصصی در دو هفته قبل به واسطه بررسی لایحه دائمی نمودن احکام برنامه‌های توسعه از سوی دیگر امکان بررسی دقیق و کارشناسی برنامه ششم نمی‌باشد.

با عنایت به نزدیکی ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری و نیز با توجه به اهمیت بررسی دقیق و موشکافانه کلیه احکام لایحه پیشنهادی برنامه ششم جهت تصویب برنامه جامع و کارآمد که در شرایط کنونی اقتصادی کشور مسیر توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را هموار می‌سازد.

پیشنهاد می‌گردد مجلس محترم ضمن موافقت با تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه، رسیدگی به لایحه برنامه ششم دولت محترم را به سال آینده و اولویت بررسی به احکام لایحه بودجه سال 95 و احکام لایحه دائمی نمودن برنامه‌های توسعه اختصاص یابد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طرح دو فوریتی استفساریه بند ب ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران