همکاری جنرال موتورز و لیفت


جنرال موتورز در خلال نمایشگاه CES 2016 از سرمایه گذاری عظیم در شرکت لیفت (Lyft) پرده برداری کرده و برنامه‌های همکاری دو طرفه را جهت توسعه‌ی کسب کار دو شرکت منتشر کرد. همراه زومیت باشید.

لیفت بزرگترین رقیب اوبِر (Uber) به حساب می‌آید که با شعار تقسیم خودرو مشغول فعالیت است. عملکرد لیفت بدین ترتیب است که با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن می‌توانید درخواست خودرو کنید و افرادی که در نزدیکی شما دارای وسیله نقلیه هستند و هم‌چنین مقصد مشابهی دارند، می‌توانند جهت اشتراک گذاری خودروی خود اعلام همکاری کنند و در نهایت هزینه‌ی اعلامی لیفت را دریافت نمایند.

جنرال موتورز و لیفت اخیرا از همکاری دو طرفه برای توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای خودران و هم‌چنین رونق کسب و کار تقسیم خودرو خبر دادند. این همکاری در کوتاه مدت بدین صورت خواهد بود که جنرال موتورز خودروهای کرایه‌ای لیفت را تامین خواهد کرد و پلتفرم آن‌استار این شرکت امکان برقراری ارتباط خودروها با لیفت را فراهم خواهد کردو لیفت نیز در ازای خدمات جنرال موتورز، خودروهای این شرکت را به درخواست کنندگان پیشنهاد خواهد داد. اما برنامه‌ی اصلی همکاری این دو شرکت در دراز مدت، توسعه‌ی شبکه‌ی یکپارچه‌ی خودروهای هوشمند آماده‌ی خدمات به مسافرین خواهد بود.

همکاری جنرال موتورز و لیفت

طبق اعلام جنرال موتورز، این شرکت ۵۰۰ میلیون دلار در لیفت سرمایه گذاری خواهد کرد که این مساله ارزش شرکت اشتراک گذاری خودرو را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. البته لیفت هنوز راه زیادی را جهت رسیدن به اوبر با ارزش ۶۲.۵ میلیارد دلاری دارد. اوبر نیز در حال حاضر مشغول به توسعه‌ی خودرو‌های هوشمند خودران است تا از آن‌ها در کسب و کار خود بهره ببرد. اما لیفت با کمک دانش عظیم جنرال موتورز، می‌تواند زودتر از اوبر به موفقیت در این زمینه برسد.

شرکت‌های بسیاری اعم از گوگل، اوبر و مرسدس بنز در حال توسعه‌ی خودرو‌های خودران هستند. طبق نظر مسئولین لیفت، این تکنولوژی انقلابی در زمینه‌ حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد کرد و شرکت‌هایی که بتوانند زودتر به تجاری سازی آن بپردازند پیروز اصلی این میدان خواهند بود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.


ویدیو مرتبط :
تاریخچه کمپانی جنرال موتورز