فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«کهخدا» و «بوف کور»؛ دو آلبوم تازه از موسیقی بختیاری و موسیقی کلاسیک


به گزارش روز یكشنبهٔ خبرنگار موسیقی ایرنا، دو آلبوم تازه در دو گونهٔ موسیقی محلی ایرانی و موسیقی كلاسیك وارد بازار موسیقی كشور شد. یكی از این آلبوم ها كه در زیرگونهٔ موسیقی بختیاری قرار می گیرد، «كهخدا» نام دارد و آلبوم دیگر كه جزو كارهای موسیقی كلاسیم است، «بوف كور نام» دارد.

** «كهخدا» با صدای حسن شیخ رباط
آلبوم موسیقی «كهخدا» (كدخدا)،‌ در بردارندهٔ شماری از ترانه های موسیقی بختیاری است كه مهدی نادی صفایی آن ها را تنظیم كرده و حسن شیخ رباط، خوانندهٔ جوان بختیاری، این ترانه ها را با صدای خود روایت كرده است.
آلبوم «كهخدا» دارای 11 قطعه است كه شعرهای این قطعه ها را حشمت شیروانی، محمد جلیلی و حسن شیخ رباط گفته اند. ملودی آهنگ های این آلبوم را نیز محمد جلیلی، حسن شیخ رباط، علی رضایی و صادق باجلاوند ساخته اند.
قطعه های آلبوم «كهخدا» عبارت است از: كدخدا، داغ كوچ، تیه كال، قهقههٔ كوگ، آواز نی، غم و سوز، مینا بسر، یار وفادار و بیو بریم. در این آلبوم دو قطعهٔ بی كلام نیز گنجانده شده است.
«كهخدا» سازبندی ساده و دلنشینی دارد و تنظیم كنندهٔ آلبوم از همنشینی چند سازِ اندك در كنار هم، صدای خوبی گرفته است. در این آلبوم شش نوازنده ساز زده اند، كه عبارتند از: علی رضایی (نی)، احسان عبدی پور (كرنا)، فؤاد صفدری (تار، سه تار و بم تار)، فرشید توكلی (تنبك، دف، دایره، كوزه و دهل)، همایون پشتدار (كمانچه) و صادق باجلاوند (كمانچه).
آلبوم موسیقی «كهخدا» به همت مؤسسهٔ نغمه های ماندگار ایرانیان منتشر شده است.

** «بوف كورِ» علیرضا مشایخی
علیرضا مشایخی، آهنگساز موسیقی كلاسیك،‌ موسیقی آلبوم «بوف كور» را در حال و هوای موسیقی «معاصر» نوشته است؛ موسیقی «معاصر» گونه ای از موسیقی است كه جزو زیر شاخه های موسیقی كلاسیك دسته بندی می شود.
قطعه های آلبوم «بوف كور» را «سمفونی شمارهٔ 3» (اپوس 76)، «دائمی» (برای 15 ساز زهی، اپوس 33) و «بالهٔ بوف كور» (اپوس 16) تشكیل می دهد.
«سمفونی شمارهٔ 3» در سه موومان اجرا شده كه در مجموع حدود 17 دقیقه به طول می انجامد. در توضیح این سمفونی، این عبارت آمده است: «یك سمفونی از مُد افتاده برای كامپیوتر».
قطعه های آلبوم «بوف كور» را نوازندگان اركستر سمفونیك تهران، به رهبری فرهاد مشكات اجرا كرده اند.
علیرضا مشایخی از شناخته شده ترین آهنگسازان موسیقی «معاصر» ایران است كه پیش از این، آلبوم هایی چون «موسیقی نو در ایران»، «متا ایكس» و «سونات های ویلون» را منتشر كرده است.
آلبوم «بوف كور» به همت مؤسسهٔ ماهور منتشر شده است.
فراهنگ**3067**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آلبوم موسیقی بختیاری چی نها( مثل قدیما) با صدای رضا احم