سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رای‌دهندگان انگلیسی بیشتر نگران استقلال اسکاتلند هستند تا خروج از اتحادیه اروپا


رای‌دهندگان انگلیسی بیشتر نگران استقلال اسکاتلند هستند تا خروج از اتحادیه اروپاتسنیم/ نتایج یک نظرسنجی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد که مردم انگلیس بیشتر نگران ابعاد استقلال اسکاتلند هستند تا خروج پادشاهی متحد از اتحادیه اروپا.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه بی‌ام‌جی که برای روزنامه هرالد اسکاتلند انجام شده حاکی است، بیش از 68 درصد رای دهندگان انگلیسی اعلام کرده‌اند که بیشتر نگران ابعاد احتمالی استقلال اسکاتلند از پادشاهی متحد هستند. در این نظرسنجی 32 درصد رای دهندگان انگلیسی نیز نگرانی خود را نسبت به خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کرده اند.

این نظرسنجی از 1512 نفر طی روزهای 21 تا 26 آوریل انجام شده است. حزب ملی اسکاتلند که احتمالا در انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، پیروز خواهد شد قول داده است تا اگر اسکاتلند مجبور به خروج از اتحادیه اروپا شود، همه پرسی دیگری را در خصوص استقلال از پادشاهی متحد برگزار کند.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند. 55 درصد اسکاتلندی ها در همه پرسی سال 2014 میلادی با استقلال این کشور از پادشاهی متحد مخالفت کردند. البته حزب ملی اسکاتلند بعدا توانست بیش از 59 کرسی پارلمان انگلیس را در انتخابات 2015 میلادی کسب کند.

البته میزان حمایت مردم انگلیس از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا طی یک ماه اخیر افزایش یافته است. نظرسنجی موسسه "اوپینیوم ریسرچ" که برای روزنامه ابزرور انجام شده حاکی است که حدود 42 درصد مردم انگلیس خواستار ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

این رقم نسبت به نظرسنجی که 2 آوریل انجام شده بود، بیش از 3 درصد افزایش داشته است. این نظرسنجی افزود: 41 درصد شهروندان انگلیسی نیز خواستار ترک اتحادیه اروپا شده اند. این رقم در نظرسنجی قبلی این موسسه 43 درصد اعلام شده بود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا