سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه مشهد: وحدت یک ضرورت قطعی است


به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: آمریکا و استکبار به جایی رسیده که می خواهد به نام اسلام این مکتب را نابود کند و با ساختن و پرداختن چهره هایی خشن مانند القاعده و داعش به دنبال براندازی دین اسلام است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید ادامه داد: قرآن از مسلمانان می خواهد با همه اختلافات فکری که با اهل کتاب دارند به اندازه اعتقادات مشترک که همان عبودیت توحید است با یکدیگر وحدت داشته باشند.
خطیب جمعه مشهد گفت: لذا اتحاد با برادران دینی که علاوه بر توحید در قبله، کتاب و رسالت مشترک هستند وحدت مسلمانان ضروریتر است و مسلمانان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
وی افزود: اینکه امیرالمومنین(ع) پس از رحلت پیامبر(ص) و شهادت حضرت زهرا(س) در صف نماز جماعت شرکت می کردند و نیز سیره امام حسن(ع) که در مسجدی حضور می یافتند که از منبر آن امام علی(ع) را لعن می کردند، اهمیت وحدت را نشان می دهد لذا باید بیش از پیش در زمینه وحدت فعالیت کرد.

* تنها ابزار براندازی اسلام تفرقه افکنی است
امام جمعه مشهد گفت: در تمام امتهای پیشین نیز تنها ابزاری که برای براندازی توحید و اسلام مورد استفاده قرار گرفته اختلاف افکنی بوده است.
وی افزود: امروز نیز استکبار به همین سلاح زنگار گرفته متوسل شده تا مسلمانان را از یکدیگر جدا کند.

* دوستی و عداوت دشمن با جریانهای داخلی
امام جمعه مشهد همچنین گفت: استکبار از هر عنصر و جریانی در دنیا که بر عزت اسلام و مسلمین نقش دارد هراسمند است و با وی سر عناد دارد.
وی با اشاره به سالگرد دستور امام راحل برای تشکیل امنیت پرواز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به عنوان نمونه پس از گذشت 31 سال از تأسیس نهاد امنیت پرواز توسط سپاه، به رغم دشمنان متکاثر و متراکم که در حال توطئه هستند یک نمونه تجاوز وجود ندارد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: این نهاد مقدس یکی از شعبه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر محور اقتدار نظام و در کنار ستون ولایت، مردانه ایستاده اند.
وی گفت: سپاه پاسداران که به اسلام عزت بخشیده همواره از نظر استکبار جهانی و آمریکا منفور است و دشمنی او با سپاه با هیچ نهادی در جهان قابل مقایسه نیست.
امام جمعه مشهد افزود: در حالی که آمریکا از سپاه نفرت دارد، باید نسبت به کسانی که استکبار به تعریف و تمجید آنها می پردازد شک داشت.

* حضور وابستگان فتنه 88 نشانه حضور آمریکاست
امام جمعه مشهد در ادامه خطبه ها گفت: آنچه شفاف است اینکه هر کس از بازماندگان، همسویان و وابستگان فتنه 88 در هر سطحی از مراتب نظام از شهرداری تا وزارت و نمایندگی حضور یابد آمریکا در آنجا حضور دارد.
وی افزود: وزیر خارجه وقت آمریکا به صراحت اعلام کرد که با تمام قدرت به فتنه گران کمک کردند تا فتنه ادامه پیدا کند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: معتقد نیستیم که فتنه گران به صورت آگاهانه با آمریکا تعامل داشته اند بلکه معتقدیم ندانسته و با سودای قدرت در دام مزدوری افتادند که اگر آگاهانه مزدور استکبار می شدند شرافت بیشتری داشتند.
وی گفت: امروز مقام معظم رهبری 'نفوذ' را به عنوان خطر قطعی اعلام کردند و در همان اوان مسئولیت دولت یازدهم، فتنه را خط قرمز دانستند.

*مردم بی تفاوت نمی نشینند
امام جمعه مشهد گفت: مردم نسبت به کسانی که در فتنه 88 با دشمن همدست شدند و اکنون می خواهند با حربه نفوذ دوباره وارد نظام شوند بی تفاوت نمی نشینند.
آیت الله علم الهدی افزود: جریان سیاسی که در عرصه باز سیاسی کشور ظاهر شدند و گمان می کنند می توانند به مجلس راه بیابند و از این طریق نفوذ کنند بدانند که بیداری و بصیرت 9 دی همچنان در مردم ایران می درخشد.
وی گفت: امسال میلاد پیامبر اولوالعزم حضرت مسیح(ع) با میلاد پیامبر اسلام(ص) در تقارن قرار گرفته که این دو میلاد را به امت اسلام و جهان موحد تبریک می گوییم.
7500/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تیزر جدید هفته وحدت دفتر امام جمعه املش