ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مدیران فضا را آرام کنند تا رسانه‌ها دوباره متهم نشوند/ سیاست سکوت، مُسکنی برای فرار از بحران


به گزارش خبرگزاری فارس، تنها 215 روز تا بزرگ‌ترین رویداد جهانی یعنی المپیک 2016 برزیل باقی مانده است. آوردگاهی که همه رشته‌های المپیکی گردهم می‌آیند تا عرض اندام کنند. این روزها شمارش معکوس برای المپیک برزیل آغاز شده و همه کشورهای دنیا در تلاش‌ هستند تا با حضور در ریودوژانیرو خوش رنگ‌ترین مدال ها را کسب کنند.

حالا با زمان کمی که تا آغاز المپیک باقی مانده باید روسای فدراسیون‌های المپیکی فضای آرامی را برای ورزشکاران خود حاکم کنند، اما متاسفانه این روزها شاهد هستیم که فضای آرامی در رشته‌های المپیکی مثل بوکس و تکواندو و ... حاکم نیست.

در فدراسیون بوکس و تکواندو این روزها شاهد هستیم که اختلافات داخلی اوج گرفته و همه اعضا خانواده این دو فدراسیون علیه یکدیگر مصاحبه می‌کند.

به عنوان مثال، ماه گذشته تیم ملی ایران در فینال مسابقات جام جهانی مکزیک مقابل تیم ملی آذربایجان شکست خورد و آذری‌ها با هدایت رضا مهماندوست عنوان قهرمانی را کسب کردند. قهرمانی تیم ملی آذربایجان در مکزیک سر آغاز شعله ور شدن آتش زیر خاکستر بود.

متاسفانه پس از بازگشت تیم ملی از مکزیک مصاحبه‌ای از رئیس فدراسیون تکواندو منتشر شد که در آن گفت‌وگو‌ انتقاد‌های عجیبی از جامعه رسانه به نقل از پولادگر مطرح شده بود. وی در صحبت‌های خود مدعی شده بود که رسانه‌ها در کوچ بازیکنان ایرانی به کشورهای دیگر نقش داشته اند و در ادامه صحبت‌های خود نوک پیکان انتقاد را به سوی محمدباقری معتمد نایب قهرمان المپیک لندن گرفته بود و گلایه‌های خود را از سوی رسانه‌ها به گوش او رسانده بود. اینکه چرا پس از کسب سه سهمیه المپیک فدراسیون وارد حاشیه شد، این خودش جای سوال دارد که با کمی ارزیابی می توان به زوایای پنهان آن پی برد.

پس از پایان مسابقات جام جهانی،‌ رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی آذربایجان با رسانه‌های داخلی مصاحبه‌هایی را انجام داد که گویا بیژن مقانلو سرمربی پرتجربه تیم ملی تکواندو که سال‌ها دستیار مهماندوست بود چندان برایش قابل قبول نبود که عناوین قهرمانی و برترین‌های تیم ملی آذربایجان که با یک ایرانی به دست آمده بود رسانه‌ای شود.پس از صحبت‌های مهماندوست، بیژن مقانلو بلافاصله واکنش بسیار تندی از خود نشان داد که باعث شد تا آتش این جنجال‌ها بیشتر و بیشتر شود.

انتقاد مدال آوران المپیکی و جهانی مثل هادی ساعی، محمد باقری معتمد، بهزاد خداداد، مجیدی افلاکی، مرتضی کریمی و یوسف کرمی و... نشان داد که گویا شرایط در داخل فدراسیون خیلی هم آرام نیست که این قهرمانان و ملی پوشان سابق دست به انتقاد زده‌اند، در میان از میان قهرمانان سابق تیم ملی مصاحبه‌های جنجالی را شاهد بودیم که تیر مستقیم بر مدیریت و پیکره فدراسیون وارد کرده بودند و از تصمیمات رئیس فدراسیون انتقاد‌های شدیدی داشتند و حتی برخی از ملی پوشان دست به افشاگری زدند.

متاسفانه تعداد منتقدان به قدری زیاد شد که تکواندو در آستانه آمادگی برای حضور در المپیک وارد حاشیه‌‌های خود ساخته‌ شد. موضوعی که در این میان خیلی عجیب است اینکه، رسانه‌های داخلی تمام منتقدان را برای اینکه تیم ملی در آرامش باشد به سعه صدر دعوت کردند و شعله‌ های آتش را این بار، بازهم رسانه‌‌ها خاموش کردند، اما...

اتفاقات اخیر آن هم از سوی رئیس فدراسیون تکواندو که سال‌ها سکان هدایت این فدراسیون المپیکی را برعهده داشته، کمی عجیب به نظر می رسد، انصافا وی به عنوان یک مدیر ورزشی در سال های اخیر نشان داده می تواند در این آتش شعله‌ور شده، آب روی آتش باشد و فضای تکواندو را در آستانه سفر به ریو آرام کند. هرچند که بیژن مقانلو در این هیاهوها دستی برآتش دارد. وی در آخرین مصاحبه  خود دوباره بر پیکره نایب قهرمان المپیک لندن تاخته است، باقری معتمد هم این بار سکوت خود را شکسته و باز هم پاسخ انتقادها را داده تا دوباره جنجال و حاشیه گریبان فدراسیون را بگیرد.

 

واقعیت این روزهای تکواندوی کشورمان این است که اختلاف های در دل مانده بین ورزشکاران و مدیران بسیار است، اما دوری از انجام مصاحبه های تند و نفاق برانگیز می تواند مسکن موقتی خوبی باشد تا ملی پوشان راهی المپیک شوند. چند روزی بود که پس از آن جنجال های رسانه‌ای، فضا با سکوت طرفین آرام شده و منطقی این بود که دیگر مصاحبه‌ای صورت نگیرد که متاسفانه با گفت‌وگوهای ادامه دارد رئیس و دوستانش کاری کرد تا دوباره ورزشکاران منتقد در مقام پاسخگویی برآیند، کاری که با مقوله دعوت به آرامش کاملا در تضاد است.

نقش مدیران ارشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران نیز برای آرام تر کردن جو تکواندو می‌تواند یک نقش کلیدی و حیاتی باشد. آنهایی که بر مسند ریاست ورزش کشور نشسته‌اند با مشاهده چنین اختلاف هایی نباید ایستا عمل کنند و آنها موظف هستند که با مدیریت ‌شان فضا را آرام کرده تا نه توهینی به مدیر یک فدراسیون شود و نه اینکه حقی از ورزشکاران المپیکی کشورمان گرفته شود.

انتهای پیام/ر

 

http://fna.ir/UGSAQM


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست