تهدیدهای فضای مجازی به فرصت تبدیل شود


آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل و از فضای مجازی برای ترویج معارف ناب اسلامی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از معاونان و مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: پیشرفت و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران، بیش از انتظار بوده است و این نشان‌دهنده این است که نیات خالص بوده و کارها برای رضایت الهی انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که «حوزه‌های علمیه خواهران شجره طیبه‌ای است که رشد زیادی داشته است» خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بانوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه هستند و در نیمی دیگر تاثیر مستقیم دارند، باید به مسائل مربوط به بانوان توجه زیادی داشت و زمینه پیشرفت بانوان را بیشتر از گذشته فراهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید ادامه داد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی، مسلمانان را دعوت به فساد می‌کنند؛ باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد و از فضای مجازی برای ترویج معارف ناب اسلامی استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «اگر عملی برای رضایت الهی انجام شود، خداوند نیز برای به ثمر رسیدن آن عمل کمک می‌کند» تصریح کرد: خداوند در قرآن به مسلمانان وعده داده است که در مشکلات و سختی‌ها در مقابل دشمنان به آنها کمک می‌کند، لذا نباید از دسیسه و توطئه‌های دشمنان ترسید بلکه باید در مقابل دشمنان ایستاد و نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی اظهار کرد: پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران، به دلیل انگیزه و درک شرایط زمانه توسط مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران است و امیدواریم با یاری خدواند این پیشرفت‌ها ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: بیش از 30 هزار طلبه به شکل روزانه برای اقامه نماز و بیان احکام و 700 نفر برای مشاوره در موضوعات مختلف در آموزش و پرورش درحال خدمت هستند و استقبال خوبی از طلاب حوزه علمیه خواهران شده است.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه‌های علمیه خواهران 10 هزار مبلغ سازمان یافته و 6 هزار طلبه خواهر وبلاگ‌نویس فعال هستند» راه‌اندازی سایت کوثرنت را از طرح‌ها و تجربه‌های موفق حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: از بستر این سامانه، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در موضوعات مختلف تربیتی، تولید محتوا و آموزش در موضوعات دینی و اسلامی بوده‌ایم.

جمشیدی با بیان این‌که «یکی از فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در عرصه پژوهش بوده است» اظهار کرد: در بحث پژوهش، 370 هسته پژوهشی و حدود 179کانون پژوهشی زیر نظر 28 شورای پژوهشی هدایت می‌شوند.

وی بیان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از موضوعات جدی و جزء برنامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فضای مجازی ،فرصت یا تهدید!