آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



طبع من/ چه غذاهایی برای فصل بهار مضرند؟


طبع من/ چه غذاهایی برای فصل بهار مضرند؟فارس/ یک متخصص طب سنتی گفت: در فصل بهار باید از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله‌پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش پرهیز کرد.
غلامرضا کردافشاری گفت: مزاج فصل بهار گرم و تر است به همین دلیل باید مصرف غذاهایی با طبع گرم را کاهش داد به عنوان مثال مصرف بالای گوشت باعث ایجاد بیماری در بدن می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در این فصل از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش نیز باید پرهیز کرد.
استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف غذاهای کنسروی و مانده نیز در این فصل بسیار مضر است.
وی با تأکید براینکه نباید در فصل بهار پرخوری کرد ادامه داد: در فصل بهار مواد زائد بدن به حرکت در می آیند و گاهی به سطح پوست نزدیک می شوند به همین دلیل بروز دمل و جوشهای پوستی در این فصل بیشتر می‌شود.
کردافشاری توصیه کرد: رفع یبوست از راههای رفع این مواد زائد از بدن است که می توان با مصرف خوراکی‌هایی مثل انجیر،آلو و هویج یبوست را کاهش داد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
غذاهایی كه فكر می كنید سالم اند اما برای بدنتان مضرند.