سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اپوزیسیون آلمان خواستار توقف سریع صادرات تسلیحات به عربستان شدند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، عربستان سعودی به عنوان شریک راهبردی دولت آلمان در خاورمیانه محسوب می شود.

البته اپوزیسیون آلمان با توجه به اعدام های جمعی اخیر آل سعود خواستار پایان این شراکت هستند.

بعد از اعدام 47 نفر در عربستان سعودی که شیخ نمر از رهبران برجسته شیعی نیز در میان آن ها بود حزب سبز و چپ آلمان روز گذشته در برلین خواستار توقف سریع همه صادرات تسلیحات به این کشور شدند.

"کلایدیا روت"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان و معاون رئیس پارلمان این کشور در گفتگو با روزنامه "دی ولت" اظهار داشت که این اقدام مطلقا با یک سیاست خارجی مبتنی بر ارزش ها منطبق نیست که کشوری را به عنوان شریک راهبردی خود نازنازی بار بیاوریم و با سخت ترین تجهیزات و تسلیحات مجهز کنیم که مردم خود را به صورت جمعی اعدام و ترور کرده و حقوق آزادی مدنی آن ها را رعایت نمی کند.

"روت" همچنین گفت که دولت آلمان نباید اجازه تزلزل و بی ثباتی بیشتر منطقه ( از طرف عربستان) را بدهد. شراکت با ریاض با سیاست علایق و منافع اروپایی و آلمانی منطبق نیست چرا که با حمایت از عربستان دقیقا آن کشوری حمایت می شود که اساس ایدئولوژیک برای داعش و دیگر افراط گرایان و تروریست ها را فراهم می کند.

"برند ریکسینگر"، رئیس حزب چپ آلمان نیز در روزنامه "دی ولت"، در واکنش به اعدام های جمعی تاکید کرد که دولت آلمان باید هر نوع ارسال سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند اگر حقوق بشر برای آن بیش از تنها یک عبارت تو خالی است.

دولت آلمان در نیمه ابتدایی سال 2015 صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 3.5 میلیارد یورو را تصویب کرده است که در بین آن ها صادراتی به ارزش حدود 178.7 میلیون یورو به عربستان سعودی وجود داشته است.

بعد از اعدام ها در عربستان سعودی همچنین از طرف حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز درخواست هایی درباره بررسی مناسبات با آل سعود وجود داشته است.

"رالف موتسنیچ"، معاون فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان در این باره اظهار داشت که در حال حاضر باید منافع سیاسی در اولویت قرار گرفته و مسائل اقتصادی در پشت قرار گیرد. من خواستار این مسئله هستم که در ارسال تسلیحات (به عربستان) بسیار محتاطانه و همچنین مخالف باشیم.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین تصریح کرد که اعدام های جمعی در عربستان سعودی نه تنها بی رحمانه و وحشتناک است بلکه تنش ها در منطقه را تشدید کرده و از نظر سیاسی غیر مسئولانه است. این گونه اقدامات نباید از طرف سیاست آلمان تفسیر نشده باقی بماند.

انتهای پیام/     


ویدیو مرتبط :
عربستان خواستار همزیستی با اسرائیل است!