آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ «سالاد آواکادو و پرتقال»؛ متنوع و مغذی


میز اردور/ «سالاد آواکادو و پرتقال»؛ متنوع و مغذیپارسه گرد/ سالادی متنوع برای کسانی که به دنبال مزه های جدید هستند. آواکادو بسیار مغذی بوده و دارای انواع ویتامین های مفید می‌باشد.
این سالاد بسیار سریع آماده می شود و در مدت 15 دقیقه می توانید این سالاد را تهیه کنید. این سالاد برای 4 نفر مناسب است.
چی لازم دارم:
پرتقال 3 عدد
سرکهٔ سفید 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
کاهو 1 بوته
کلم برگ قرمز 1 برگ
آوکادو 1 عدد
تربچه 4 عدد
چه جوری درست میشه:
پوست آوکادو را می‌کنیم و آن را باریک باریک می‌بریم. تربچه‌ها را نیز مانند شکل برش می‌دهیم. پرتقال ها را قطعه قطعه می‌کنیم و 3 قاشق غذاخوری از آب آنها را کنار می گذاریم.
در یک کاسٔ کوچک، آب پرتقال، سرکه و روغن زیتون را می ریزیم و با همزن دستی کاملاً مخلوط می کنیم. سپس آن را با نمک و فلفل مزه‌‍‌دار می کنیم.
در یک کاسهٔ بزرگ، کاهو ها را درشت خرد می کنیم و آوکادوهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تربچه های قاچ زده را در آن می ریزیم و برگ کلم بنفش را نیز کمی خرد کرده و به بقیه مواد اضافه می کنیم. سس را روی سالاد می ریزیم و زیر و بالا می کنیم تا کاملاً مواد به سس آغشته شوند و سپس سالاد را سرو می کنیم.


منبع: پارسه گرد


ویدیو مرتبط :
یک میان وعده مغذی و خوشمزه با آواکادو