سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download


در این پست قرار داریم آموزش یکی از کاربردی ترین افزونه های وردپرسیرا به شما یاد بدیم . این افزونه Easy Digital Downloads یا به اختصار EDD نام داره. این افزونه در دسته ی افزونه های “پرداخت به ازای دانلود” قرار می گیره. EDD یکی از موثرترین راه ها برای تولید یک فروشگاه محصولات مجازی هست. شما به کمک این افزونه می تونین با کمترین هزینه و به ساده ترین شکل ممکن، یه فروشگاه حرفه ای برای فایل هاتون بسازین. توی این سری مقالات سعی می کنم تا این افزونه ی کاربردی رو به صورت کامل و در چند قسمت، بهتون آموزش بدم. پس بیگ تم رو دنبال کنین و با ما همراه باشین.

download

آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download – قسمت اول

قبل از هر چیز لازمه یه توضیح کلی در مورد EDD بدیم و درمورد ویژگی هایی که این افزونه رو بسیار کاربردی کرده، کمی صحبت کنیم. همون طور که گفتم EDD یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت یک فروشگاه فروش محصولات مجازی هست. به کمک این افزونه شما می تونید انواع فایل ها با فرمت های مختلف رو در قالب یک فروشگاه مدرن و کامل به فروش برسونین و از این راه برای سایت خودتون، درآمد کسب کنید. به نظر من دو ویژگی کلیدی و بسیار مهم این افزونه، سادگی و رایگان بودنه. EDD تا حالا بیش از ۲۵۰ هزار بار دانلود شده و از این نظر یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس در حوزه ی تجارت الکترونیک هست. این افزونه به طور اختصاصی برای کمک به کاربران وردپرسی در فروش فایل ها، طراحی شده. EDD افزونه ی بسیار سبک وساده ای هست، اما در عین حال تمام امکانات لازم رو برای مدیریت یک وبسایت فروش فایل، در اختیار شما قرار میده. مراحل نصب ،پیکربندی و استفاده از این افزونه رو در چند قسمت، مرور می کنیم. امیدوارم با استفاده از این آموزش بتونین یه فروشگاه خوب و کامل راه بندازین. در اولین قسمت و قبل از هر چیزی لازمه که یک درگاه پرداخت برای فروشگاهتون تهیه کنین، پس این قسمت رو به معرفی کامل درگاه پرداخت اختصاص میدیم.

درگاه پرداخت

یکی از مهم ترین اجزای یک فروشگاه، درگاه پرداخت هست. درگاه پرداخت همونطور که از اسمش پیداست، یک پل ارتباطی بین وبسایت فروشگاه و حساب بانکی فروشنده هست. یعنی در طی یک فرآیند پرداخت، بعد از اینکه خریدار، محصول موردنظرش رو انتخاب کرد، از طریق درگاه بانکی، به یک درگاه پرداخت هدایت میشه و هزینه ی محصول رو در اونجا پرداخت میکنه و بعد از اون، هزینه ی پرداخت شده توسط خریدار به حساب بانکی فروشنده هدایت میشه. به طور کلی، درگاه بانکی به دو نوع تقسیم میشه: درگاه مسقیم و درگاه واسط. حالا این دو تا چه فرقی با هم دارند؟ در ادامه هر کدوم از این دو رو معرفی کرده و نحوه ی ساختشون رو میگم.

درگاه مستقیم، خریدار رو به طور مستقیم به حساب بانکی فروشنده هدایت می کنند. این نوع درگاه ها توسط خود بانک ها ارائه میشن. مثلاً اگه شما یک حساب بانکی در بانک ملت دارین و میخواین  باید برای سایتتون یک درگاه مستقیم از بانک ملت تهیه کنین. درگاه های مستقیم، دو حسن دارن: اولاً به خاطر اینکه به طور مستقیم به حساب بانکی فروشنده متصل میشن و همچنین از طرف بانک مورد نظر کدنویسی میشن، امنیت بیشتری دارن، دوماً از اونجا که دیگه کارمزدی دریافت نمیکنن، از نظر مالی هم به صرفه ترن. ما تنها عیبشون، طولانی تر بودن پروسه ی تهیه ی اوناست. از لینک زیر می تونین برای درگاه بانک ملت درخواست بدین و با طی کردن مراحل مربوطه که چند روزی طول میکشه، یه درگاه بانکی مستقیم برای فروشگاهتون تهیه کنین. تمام توضیحات و مدارک لازم برای تهیه ی درگاه در صفحه ی درخواست وجود داره. فقط یادتون باشه که برای درگاه بانکی، باید حتما در همون بانک، حساب داشته باشید.

درخواست درگاه مستقیم بانک ملت

حالا میرسیم به درگاه واسط. این درگاه همون طور که اسمش پیداست به عنوان یه واسط بین فروشگاه و حساب بانکی فروشنده عمل می کنن. یعنی یه شرکت وجود داره که شما می تونین در سیستمش به صورت الکترونیکی ثبت نام کنین. بعد از ثبت نام، شرکت، شما رو تایید می کنه و یه حساب مجازی در سیستم خودش به شما اختصاص میده. حالا وقتی خریدار پول رو پرداخت کرد، پول پرداخت شده به جای رفتن به حساب بانکی شما، به حساب مجازی شما در اون شرکت واریز میشه و بعد از مدتی (بسته به نوع شرکت، ۵ دقیقه تا حتی ۲۴ ساعت) به حساب اصلی بانکی شما منتقل میشه. اما از اونجایی که هیچ گربه ای در راه رضای خدا موش نمیگیره، این شرکت ها هنگام انتقال پول به حساب شما، ردصدی از اون رو به عنوان کارمزد کم می کنن. البته مقدار این کارمزد برای شرکت های مختلف، فرق داره و از نیم درصد تا ۵ درصد بسته به شرایط مختلف، تغییر میکنه. همون طور که گفتم مهمترین حسن درگاه های واسط، سهل الوصول بودن اونهاست و معمولاً شما در عرض چند ساعت می تونین یه درگاه بانکی فعال رو تهیه کنین. از طریق لینک های زیر، می تونین به سایت هر یک از این شرکت ها برید و بعد از مقایسه ی شرایط  (نرخ کارمزد ، پشتیبانی، زمان واریز و …) بهترین گزینه رو انتخاب کنین.

پارس پال  پی لاین  زرین پال  جهان پی

منبع : bigtheme


ویدیو مرتبط :
آموزش استفاه از درگاه زرین پال در Easy Digital Download