سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش سلامت افراد با پرهیز از مصرف غذاهای سرد در زمستان


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد علی زارعیان درباره تدابیر زمستان اظهار داشت: با توجه به اینکه زمستان فصلی است سرد لذا می‌تواند تشدیدکننده یا شروع کننده بیماری‌های سرد باشد، لذا در این فصل از مصرف غذاهای سردمزاج مثل لبنیات و میوه‌های آبکی به ویژه شب‌ها و در صورت سردمزاج بودن پرهیز باید پرهیز کرد.

به گفته وی افراد از غذاهای گرمی بخش که با ادویه‌های مناسب تهیه شده‌اند, بهره‌مند شوند. البته مقدار مصرف این غذاها به تناسب مزاج خواهد بود، یعنی سردمزاج‌ها بیشتر و گرم مزاج‌ها بسته به نیاز و تحمل.

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: اگر از مشکل سوء هضم رنج نمی‌برند، و خانه نشین نیستند و عمده اوقاتتان در فضاهای سربسته نمی‌گذرد، چون بدن برای تامین حرارت پایه سوخت و ساز را در زمستان بالاتر می‌برد، سعی کنند از غذاهایی استفاده کنند که مدت زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند.

زارعیان بیان کرد: از مصرف مغزهای بادام, گردو, فندق و پسته در این فصل غافل نشوید ولی از افراط در مصرف آنها به ویژه اگر گرم مزاج هستند، بپرهیزند.

وی عنوان کرد: سعی کنید غذاهای پخته را قبل از سرد شدن و تا گرم هستند, استفاده کنید و اگر سرد شده‌اند و امکان گرم شدن دارند، گرم کرده و مصرف کنند.

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: نوشیدنی‌ها نیز بهتر است در این فصل گرم باشند مثل دمنوش‌های مختلفی که از دم کردن گیاهان مختلف بسته به عادت و مزاج می‌توانند استفاده کنند.

زارعیان بیان داشت: از مصرف آب سرد در طول فصل سرما به ویژه زمانی که دچار زکام و سینوزیت و خلط پشت حلق هستند, بپرهیزند. آب سرد ناشتا یا بعد از خواب نیز حذف کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پرهیز مردم تاجیکستان از الگوی غذاهای غربی