سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه حل پیشنهادی شورای شهر برای نجات اراضی حریم کیفی رودخانه دارآباد


اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به اینکه کاربری بخشی از اراضی واقع شده در حریم کیفی رودخانه دارآباد با مصوبه کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری تغییر کرده است، اظهار کرد: در این پهنه سبز مجوز ساخت‌وساز با کاربری مسکونی، تجاری، درمانی و آموزشی صادر شده است، در حالی که در چنین پهنه‌ای هرگونه ساخت‌وساز باید تابع شرایط عمومی و فضای سبز موجود،‌ به کاربری تفرجگاهی اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو نیز با صدور چنین مجوزی مخالف بوده است، افزود: با این حال اکثریت آرا در شورای عالی شهرسازی و معماری به نفع این پرونده بوده و متاسفانه مجوز لازم صادر شده است.

شاکری با بیان اینکه اراضی مذکور به وسعت 100 هزار متر مربع در اختیار یک تعاونی مسکن قرار دارد، خاطرنشان کرد: نیمی از این اراضی در حریم کیفی رودخانه دارآباد قرار گرفته است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، شهرداری منطقه یک نیز با این ساخت وساز مخالفت است و حتی تاکنون پروانه صادر نکرده است اما از آنجاکه تعاونی مذکور مجوز لازم را از مراجع بالادستی اخذ کرده، بیش از این نمی تواند صدور پروانه را به تعویق بیاندازد.

شاکری در خاتمه تاکید کرد: تنها راه حل جلوگیری از تجاوز به حریم کیفی این رودخانه، اعطای زمین معوض به تعاونی مذکور توسط شهرداری منطقه یک است و انتظار می رود شهرداری با این اقدام از نابودی بخشی از پهنه سبز اراضی حاشیه رودخانه دارآباد جلوگیری کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حریم رودخانه-2