خوابگاه‌های دانشجویی بدون مجوز پلمب می‌شوند


معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: شورای نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی مرجع صدور مجوز فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر فریبرز نیکدل در جلسه شورای نظارت و ارزیابی خوابگاههای خودگردان دانشجویی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای بین ناجا، وزارت علوم و صنندوق رفاه منعقد شد که از این پس مجوز و نظارت بر خوابگاههای دانشجویی استانها بر عهدۀ شورای نظارت بر خوابگاههای دانشجویی با حمایت اداره اماکن و مراجع قضایی است.

وی بیان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، ریاست این شورا بر عهده معاونت دانشجویی دانشگاه یاسوج است و مدیر دانشجویی دانشگاه یاسوج به عنوان دبیر این شورا فعالیت می کند.

معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد و پیام نور به عنوان دانشگاه ناظر و دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه منتخب این شورا انتخاب شده و پلیس اماکن و نمایندگان فرمانداری و استانداری نیز به عنوان اعضای این شورا فعالیت می کنند.

نیکدل با اشاره به تعیین بازه زمانی برای اخذ مجوز از این شورا تصریح کرد: مالکین محترم خوابگاههای استانی با مراجعه به شورای نظارت و بر اساس دستورالعمل اعلام شده باید استانداردهای لازم را رعایت کرده تا از سوی این شورا مجوز فعالیت آنها صادر شود.

وی اضافه کرد: در صورتیکه مالکین در این بازه زمانی مجوز لازم را اخذ نکنند و یا شرایط اخذ مجوز را نداشته باشند اداره اماکن نسبت به پلمپ آن خوابگاه اقدام می کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خوابگاه دانشجویی